Frankrijk
 Forum

Logo

Chat  Jouw Foto's  Weblog  Forum  Evenementen  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Nieuws feeds

Het Hurktoilet op je
Google Toolbar

Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Hurktoiletten, taal en andere ongemakken

Geld dubbel afgeschreven in supermarkt

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
Pannienl
Gast

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 7:11 am    Onderwerp: Geld dubbel afgeschreven in supermarkt Reageer met quote

Hallo
Gister gingen wij boodschappen doen en ging het pinnen moeizaam. Nu kijk ik net en is het bedrag dubbel afgeschreven.
Heeft iemad dit al meegemakt? Moet ik nu helemaal terug naar de supermakt
Naar boven
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 8:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nooit problemen gehad met pinbetalingen. Maar altijd controleren (zoals de Franse winkels het aangeven). Reclameren achteraf is doorgaans niet mogelijk. Dus teruggaan heeft waarschijnlijk geen enkele zin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
janf43
Gast

BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 6:11 pm    Onderwerp: Re: Geld dubbel afgeschreven in supermarkt Reageer met quote

Pannienl schreef:
Hallo
Gister gingen wij boodschappen doen en ging het pinnen moeizaam. Nu kijk ik net en is het bedrag dubbel afgeschreven.
Heeft iemad dit al meegemakt? Moet ik nu helemaal terug naar de supermakt

Per mail of telefoon melden bij je bank.
Naar boven
jos determeijer
Senior Francofiel

Foto's: 4

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mij wel gebeurde bij een onbemand tankstation bij een supermarkt is dat er een te hoog bedrag, 90 euro, afgeschreven werd ipv een bedrag van omstreeks 60 euro.
Die 90 euro blijkt het maximum te zijn wat je kunt tanken. Een dag later werd het juiste bedrag afgeschreven en nog weer een paar dagen later werd de 90 euro teruggestort.
Reclame bij de supermarkt had in zoverre geen zin omdat ze er niets aan konden doen, wel hebben zij meteen contact opgenomen met hun bank.

Erger gebeurde ooit in de Frankentijd. Ik tankte circa 50 liter gas wat toen ongeveer 150 FF kostte. Ik betaalde met een Visakaart en moest op het bonnetje mijn handtekening zetten. Ik lette niet goed op want op het bonnetje stond dat ik 150 liter gas getankt had. Die 150 stond ongeveer op de plaats waar normaal gesproken het bedrag staat. Bij de afrekening met Visa moest ik 450 FF betalen. Na reclamatie bij Visa werd de transactie teruggedraaid o.a. doordat ik als argument aanvoerde dat ik in een personenauto reed en niet in een tankwagen.
Uiteindelijk heb ik wel moeten betalen aangezien mijn handtekening op het bonnetje stond.
Sedertdien ben ik erg huiverig om bij automaten te tanken.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jos determeijer
Senior Francofiel

Foto's: 4

BerichtGeplaatst: zo 19 aug 2012, 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en het is me gisteren weer gebeurd. nooit meer een onbemand tankstation!!
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2012, 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is sneu, maar kun je de omstandigheden nader toelichten. Je bent zo 50 euro kwijt en het kan iedereen overkomen. Temeer omdat je lang niet altijd een bemand station in de buurt hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
Antony.

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012, 7:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het tanken bij onbemande stations is het mij al diverse malen overkomen dat er ipv het getankte bedrag (gemiddeld 70 Euro) een bedrag van rond de 130 werd ingehouden. Deze praktijk komt al jaren veelvuldig voor en is vooral riskant als je bij een lange rit meerdere keren tankt. Dan kan je banksaldo wel eens uitgeput zijn als je andere rekeningen (hotel, restaurant bv) wilt betalen.
Is al uitgebreid in het nieuws geweest. Zie bv: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60393
Het teveel ingehouden bedrag wordt wel weer enkele dagen later terug geboekt, maar waardeloos blijft het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Hurktoiletten, taal en andere ongemakken
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je kunt evenementen op de kalender zetten

Verwante berichten
 Onderwerpen   Reacties   Auteur   Gezien   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten gebruik van het 'kleinste kamertje' 6 renaat 4803 vr 20 mei 2011, 3:39 pm
renaat Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Roze toiletpapier op het hurktoilet 1 RandoLoup 2869 di 11 aug 2009, 8:44 am
Geert26 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten En zo moet het dus: hurken op de plee 2 Peter Koster 4078 di 27 jan 2009, 8:49 am
Marius Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Benzine (euro 95) in het frans (657.html) 4 Pascal 10395 wo 31 jan 2007, 10:04 pm
hans1 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten geld overmaken en aanverwante onderwerpen 2 lambert agneau (bert lam) 5343 wo 22 feb 2006, 10:24 am
lambert agneau Bekijk laatste bericht

GebruikerslijstGebruikerslijst
 RegistreerRegistreer
 ProfielProfiel
InloggenInloggen ChatChat

Campings boeken

Hotels in Frankrijk
Bestemming
Aankomst-datum
Vertrek-datum

Met hulp van DagVlinders 

Het Hurktoilet in de pers Linken naar Het Hurktoilet.
Het Hurktoilet is een initiatief van Peter Koster. Copyrights.

Stem op Het Hurktoilet

Vakantietop   Dordogne toplijst
Op Reis   Dutch Sites

Board Security

8763 Attacks blocked