Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
Pannienl Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: wo 15 aug 2012, 7:11 am Onderwerp: Geld dubbel afgeschreven in supermarkt
|
|
|
Hallo
Gister gingen wij boodschappen doen en ging het pinnen moeizaam. Nu kijk ik net en is het bedrag dubbel afgeschreven.
Heeft iemad dit al meegemakt? Moet ik nu helemaal terug naar de supermakt |
|
| Naar boven |
|
 |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 208 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: wo 15 aug 2012, 8:00 am Onderwerp:
|
|
|
| Nooit problemen gehad met pinbetalingen. Maar altijd controleren (zoals de Franse winkels het aangeven). Reclameren achteraf is doorgaans niet mogelijk. Dus teruggaan heeft waarschijnlijk geen enkele zin. |
|
| Naar boven |
|
 |
janf43 Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: wo 15 aug 2012, 6:11 pm Onderwerp: Re: Geld dubbel afgeschreven in supermarkt
|
|
|
| Pannienl schreef: | Hallo
Gister gingen wij boodschappen doen en ging het pinnen moeizaam. Nu kijk ik net en is het bedrag dubbel afgeschreven.
Heeft iemad dit al meegemakt? Moet ik nu helemaal terug naar de supermakt |
Per mail of telefoon melden bij je bank. |
|
| Naar boven |
|
 |
jos determeijer Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 143 Foto's: 4 Woonplaats: le Val d'Ajol
|
Geplaatst: do 16 aug 2012, 2:15 pm Onderwerp:
|
|
|
Wat mij wel gebeurde bij een onbemand tankstation bij een supermarkt is dat er een te hoog bedrag, 90 euro, afgeschreven werd ipv een bedrag van omstreeks 60 euro.
Die 90 euro blijkt het maximum te zijn wat je kunt tanken. Een dag later werd het juiste bedrag afgeschreven en nog weer een paar dagen later werd de 90 euro teruggestort.
Reclame bij de supermarkt had in zoverre geen zin omdat ze er niets aan konden doen, wel hebben zij meteen contact opgenomen met hun bank.
Erger gebeurde ooit in de Frankentijd. Ik tankte circa 50 liter gas wat toen ongeveer 150 FF kostte. Ik betaalde met een Visakaart en moest op het bonnetje mijn handtekening zetten. Ik lette niet goed op want op het bonnetje stond dat ik 150 liter gas getankt had. Die 150 stond ongeveer op de plaats waar normaal gesproken het bedrag staat. Bij de afrekening met Visa moest ik 450 FF betalen. Na reclamatie bij Visa werd de transactie teruggedraaid o.a. doordat ik als argument aanvoerde dat ik in een personenauto reed en niet in een tankwagen.
Uiteindelijk heb ik wel moeten betalen aangezien mijn handtekening op het bonnetje stond.
Sedertdien ben ik erg huiverig om bij automaten te tanken. |
|
| Naar boven |
|
 |
jos determeijer Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 143 Foto's: 4 Woonplaats: le Val d'Ajol
|
Geplaatst: zo 19 aug 2012, 3:55 pm Onderwerp:
|
|
|
| en het is me gisteren weer gebeurd. nooit meer een onbemand tankstation!! |
|
| Naar boven |
|
 |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 208 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: ma 20 aug 2012, 10:31 am Onderwerp:
|
|
|
| Dat is sneu, maar kun je de omstandigheden nader toelichten. Je bent zo 50 euro kwijt en het kan iedereen overkomen. Temeer omdat je lang niet altijd een bemand station in de buurt hebt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Antony.
|
Geplaatst: zo 02 sep 2012, 7:49 am Onderwerp:
|
|
|
Bij het tanken bij onbemande stations is het mij al diverse malen overkomen dat er ipv het getankte bedrag (gemiddeld 70 Euro) een bedrag van rond de 130 werd ingehouden. Deze praktijk komt al jaren veelvuldig voor en is vooral riskant als je bij een lange rit meerdere keren tankt. Dan kan je banksaldo wel eens uitgeput zijn als je andere rekeningen (hotel, restaurant bv) wilt betalen.
Is al uitgebreid in het nieuws geweest. Zie bv: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60393
Het teveel ingehouden bedrag wordt wel weer enkele dagen later terug geboekt, maar waardeloos blijft het. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|