| Auteur |
Bericht |
Frankrijkganger
|
Geplaatst: vr 21 okt 2005, 7:56 pm Onderwerp: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
Kom je terug van vakantie met een bagagewagentje uit Frankrijk word je dmv trajektcontrole geflitst. (trajekt op de A2)
Mag ik even 240 euro betalen want ik reed 112 km (120 toegestaan))Echter door bagagewagentje mag ik hier kennelijk maar 80 rijden. In Belgie 120 en in Frankrijk 130 km. Welkom in Nederland. Het was rond middernacht en het was erg rustig op de weg. Dit nieuwe? flitssysteem is dus in staat om onderscheid te maken of je met of zonder klein bagagewagentje rijdt.
Ik gun niemand zo'n thuiskomst dus iedereen is gewaarschuwd.
Oorspronkelijk gepost op: 9/06/2005
20:34:54 |
|
| Naar boven |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: vr 21 okt 2005, 10:43 pm Onderwerp: Re: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
Ach, ik heb ook een boete terwijl ik zo m'n best deed om niet sneller dan 83 te rijden. En ik werd toch ingehaald door vrachtwagens, caravanrijders etc. Op dat stuk worden kennelijk mega veel boetes uitgedeeld. Kijk eens op het anwb forum-verkeer. Weet je, in het vervolg maar tanken of eten op het stuk utrecht amsterdam vv. Kan je evengoed lekker doorrijden; of zouden ze dat ook bijhouden. En ja na de euro ook maar europese max snelheden.
21:39:24 |
|
| Naar boven |
|
 |
Markus van Houweling
|
Geplaatst: za 22 okt 2005, 1:30 am Onderwerp: Re: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
Ik wil niet veel zeggen, maar die trajektkontrole op de A2 is er al geruime tijd. En met een karrretje mag je hier al sinds jaar en dag maar 80. Dat ze in Frankrijk zo aardig zijn, betekent niet dat je je hier niet aan de regels hoeft te houden. BTW, 32 km te hard (gemiddeld!) is wel ff iets anders dan een keertje drie kilometer te hard.
23:53:16 |
|
| Naar boven |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: za 22 okt 2005, 4:16 am Onderwerp: Re: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
De trajectcontrole is in maart 2005 door snoodaards, bij de opening, in brand gestoken en onklaar gemaakt. Sedert 15 juni doet ie 't weer.
Oorspronkelijk gepost op: 9/07/2005
14:47:49 |
|
| Naar boven |
|
 |
John Doorzon
|
Geplaatst: za 22 okt 2005, 7:03 am Onderwerp: Re: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
Hhmm.. dan heb ik masszll gehad want ik reed er ook te hard. Je bent het gewend he uit Frankrijk vandaan. Ik ben het wel eens dat er europeese normen moeten komen. Als je een degelijke en gekeurde aanhanger hebt dan moet de snelheid op 100 km komen. Maarja deze regering sloopt al zoveel dus ik heb er geen hoop op dat er iets zal verbeteren. Zeker niet nu wij massaal de grondwet door hun neus hebben geboord... Ik ga morgen weer naar Frankrijk en ik zal er op letten dat ik netjes de 80 aanhoud...
Oorspronkelijk gepost op: 9/27/2005
18:48:09 |
|
| Naar boven |
|
 |
jasmijn
|
Geplaatst: za 22 okt 2005, 9:50 am Onderwerp: Re: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
Die snelheid is wel voor U en onze veiligheid op de weg! Gelukkig mogen ze niet harder. Ze moesten aanhangers gewoon verbieden!!
Oorspronkelijk gepost op: 9/27/2005
22:41:39 |
|
| Naar boven |
|
 |
koos
|
Geplaatst: za 22 okt 2005, 12:36 pm Onderwerp: Re: pas op voor je snelheid (830.html)
|
|
|
Soms zijn 10 auto's met veiliger dan 1 zonder
Oorspronkelijk gepost op: 10/05/2005
21:43:53 |
|
| Naar boven |
|
 |
leoo Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: zo 19 feb 2006, 9:31 pm Onderwerp:
|
|
|
| sukkels |
|
| Naar boven |
|
 |
Karel8 Gast
|
Geplaatst: vr 14 apr 2006, 10:52 am Onderwerp: Snelheid Frankrijk
|
|
|
Binnenkort is het ook in Frankrijk afgelopen met 130 voor aanhangers en caravans. Ze zijn die Nederlanders zat die meer dan gemiddeld op de kant liggen. Ik weet nog niet wanneer maar een bevriende Franse diender kon me vertellen dat het 'plotseling" ingevoerd kon zijn (ook daar wil men geld verdienen aan de snelheidboetes en die zullen niet mis zijn).
Zelf al meerdere uren in files gestaan op de peage danzij weer een idioot die met zijn caravan tenminste 130 moest rijden. Elke keer Nederlanders. Dus van mij mag het die snelheidsbeperking. p.s. in Duitsland mag een auto met aanhanger / caravan ook niet harder dan in Nederland. |
|
| Naar boven |
|
 |
deusjevo Francofiel

|
Geplaatst: za 22 apr 2006, 10:35 pm Onderwerp: Re: Snelheid Frankrijk
|
|
|
[quote="Karel8"] Binnenkort is het ook in Frankrijk afgelopen met 130 voor aanhangers en caravans. Ze zijn die Nederlanders zat die meer dan gemiddeld op de kant liggen. Ik weet nog niet wanneer maar een bevriende Franse diender kon me vertellen dat het 'plotseling" ingevoerd kon zijn (ook daar wil men geld verdienen aan de snelheidboetes en die zullen niet mis zijn).
Zelf al meerdere uren in files gestaan op de peage danzij weer een idioot die met zijn caravan tenminste 130 moest rijden. Elke keer Nederlanders. Dus van mij mag het die snelheidsbeperking. p.s. in Duitsland mag een auto met aanhanger / caravan ook niet harder dan in Nederland.[/quote]
Mag ik weten waar je deze info vandaan hebt
Navraag bij het Franse ministerie leverde helemaal niks op wat betreft jouw luchtballon.
Volgens mij ben je zelf geen caravanner, klopt dat  |
|
| Naar boven |
|
 |
peter s Gast
|
Geplaatst: za 13 mei 2006, 10:32 pm Onderwerp:
|
|
|
| hij is gewoon jaloers dat ie met z'n 2CV ingehaald word |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: vr 19 mei 2006, 11:53 am Onderwerp: Re: Snelheid Frankrijk
|
|
|
[quote="deusjevo"][quote="Karel8"] Binnenkort is het ook in Frankrijk afgelopen met 130 voor aanhangers en caravans. Ze zijn die Nederlanders zat die meer dan gemiddeld op de kant liggen. Ik weet nog niet wanneer maar een bevriende Franse diender kon me vertellen dat het 'plotseling" ingevoerd kon zijn (ook daar wil men geld verdienen aan de snelheidboetes en die zullen niet mis zijn).
Zelf al meerdere uren in files gestaan op de peage danzij weer een idioot die met zijn caravan tenminste 130 moest rijden. Elke keer Nederlanders. Dus van mij mag het die snelheidsbeperking. p.s. in Duitsland mag een auto met aanhanger / caravan ook niet harder dan in Nederland.[/quote]
Mag ik weten waar je deze info vandaan hebt
Navraag bij het Franse ministerie leverde helemaal niks op wat betreft jouw luchtballon.
Volgens mij ben je zelf geen caravanner, klopt dat [/quote]
En in Duitsland is het zo geregeld dat wanneer de auto caravan combinatie aan bepaalde eisen voldoet je er 100 mag rijden! |
|
| Naar boven |
|
 |
|