Frankrijk
 Forum

Logo

Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Camargue
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Nancy
Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Camper in Frankrijk
Hurktoilet als relax-feauteuil
Nieuws feeds
Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html)

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
Maud

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2005, 7:56 pm    Onderwerp: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Hoi,

Mijn vraag is: is het te doen om met een oldtimer naar normandie / bretange te gaan? We gaan namelijk deze zomer en frankrijk is voor onz geheel nieuw.

We willen dus met onze oldtimer gaan en met een bagage karretje. Vorig jaar zijn we door de ardennen gegaan en dit is ons goed bevallen...maar zou dit ook lukken????

alvast bedankt!....Groetjes Maud

Oorspronkelijk gepost op: 6/28/2005
16:10:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marga de Boer

BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2005, 10:43 pm    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Hallo Maud,

Afgelopen week zijn er twee oldtimers (met inhoud) bij mij geweest in herberg La Balance. Een Alpha Romeo en een Dodge. Beiden gingen door naar midden- en zuid-Frankrijk. Geen probleem dus. Voor hun een waar genot, voor mij een leuke ervaring. Breng ook eens een bezoekje aan herberg la Balance (www.herberglabalance.com), weliswaar aan de oostkant van Frankrijk maar een prachtig gebied.

met vriendelijke groet

Marga de Boer

Oorspronkelijk gepost op: 6/29/2005
10:09:39
Naar boven
Peter
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 1:30 am    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Zoek eens contact met de uitbater van Classic car ressort ( http://www.classiccarresort.com/ ). Die heeft een bed and breakfast annex sleutelplaats speciaal voor mensen met klassieke auto's. Zit weliswaar in ik meen de Ardeche, maar ik denk dat hij je met plezier zal vertellen waar je als oldtimer-rijder in Frankruijk rekening mee moet houden.

12:17:45
Naar boven
Maud

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 4:16 am    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Bedankt voor jullie reactie's!!!

18:46:48
Naar boven
Henk en Anneke

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 7:03 am    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

De laatste jaren zijn wij vaak in Frankrijk geweest met een van onze oldtimers;

De 1936 Citroen of de 1971 Fiat Spider.

Met achter deze auto's een vouwwagen, of tegenwoordig, een Rapido plooicaravan.

Wij nemen nooit de tolwegen maar altijd N en D wegen want onze vakantie begint thuis.

Een rit die ons nog lang zal herinneren was op 14 juli 2003 met deze Citroen van Clermont Ferrand, via Le Puy En Velay en Valence naar Mirabel et Blacons aan de Drome.

De temperatuur was boven de 35 graden en alle binnenwegen zo goed als verlaten.

Wel onder Valence even gezwaaid naar al die gekken op de A7 in hun bakblikken!

De Citroen onderging dit alles gelaten, beslist geen kokende motor op de hellingen van de Ardeche!

Het voorjaar van 2004, begin april, dezelfde rit, maar dan met de 1971 Fiat.

De temperatuur was nu onder nul en veel sneeuw.

Ook nu waren we vrijwel de enigen op deze route!

Fransen waarderen het tegenwoordig steeds meer dat je met een klassieker rijdt!

Oorspronkelijk gepost op: 7/31/2005
20:56:48
Naar boven
Henk en Anneke

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 9:50 am    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Kijk ook eens op; www.nationale7.org

een Franse site over de Routes Nationales 6 en 7.

Met veel foto's van klassiekers!

Oorspronkelijk gepost op: 8/04/2005
22:28:55
Naar boven
Jet

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 12:36 pm    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Ik ben meerdere keren met mijn oldtimer, een Volvo 164 naar zuid Frankrijk geweest. 1 keer zelfs pech gehad en de Fransen hebben me perfect geholpen.

Oorspronkelijk gepost op: 8/07/2005
21:51:55
Naar boven
Chris

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 3:23 pm    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Maud,

het is alles een kwestie van voorbereiden en je klassieker goed kennen. Ik ben zeker tien keer met mijn klassieker in Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Italië geweest. Over de voorkeur voor alternatieve routes is reeds geschreven. Heel verstandig, maar natuurlijk afhankelijk van het type auto.

Als voor je merk een club bestaat dan weet die zeker welke reserveonderdelen je beter mee kan nemen. Ik neem behalve dat ook het werkplaatshandboek en de telefoonnummers van de technische mensen uit mijn club mee. Kleine garages zijn vaak zeer behulpzaam en vinden het een eer aan je 'voiture de collection' te mogen sleutelen.

Dus: goed voorbereiden en dan gewoon doen!

Chris

Oorspronkelijk gepost op: 8/21/2005
22:35:11
Naar boven
Gerben Hoekstra

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 6:10 pm    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Aan bovenstaande adviezen van Chris valt natuurlijk niets toe te voegen, behalve dat je pas echt vakantieplezier hebt met je Oldtimer

als je naar 't Classic Car Resort gaat.

Kijk op www.classiccarresort.com.

Gerben Hoekstra

Oorspronkelijk gepost op: 8/24/2005
11:43:09
Naar boven
Chris

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 8:56 pm    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

Gerben,

leuk idee dat met CCR. En leuke website.

Maar ik moet niet steeds onder andere liefhebbers van klassiekers zijn, net zoals ik niet steeds onder Nederlanders moet zijn. Ik overnacht liever in een doodgewoon dorpsgasthuis, zoals men dit in de 'actieve' tijd van mijn auto ook deed. Het is mij vaak gebeurd dat ik mijn auto dan in de garage van de eigenaar mocht zetten, of overdag voor zijn terrasje.

Ieder zijn eigen klassieker, ieder zijn eigen reisgewoontes.

Oorspronkelijk gepost op: 8/26/2005
17:01:44
Naar boven
Henk en Anneke

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005, 11:43 pm    Onderwerp: Re: frankrijk te doen met een oldtimer? (624.html) Reageer met quote

We zijn net terug van 17 dagen Frankrijk met onze Fiat 124 Spider 1971 en daarachter de Rapido Export 1982 plooicaravan.

We hebben vijf verschillende campings in de Perigord, Dordogne, Ardeche en Drome bezocht en in totaal 4200 kilometer gereden.

Vooral de Mont Ventoux was met de Fiat een belevenis!

Maar ook de gorges du Tarn, de col de la Bataille en al die andere mooie streken zijn een nog mooiere ervaring vanuit een open auto!

Ook deze vakantie, waarbij niet op de autoroute's gereden werd, is voor herhaling vatbaar!

Onderweg meerdere klassiekers gezien maar het stel met een dertiger jaren Frazer-Nash die wij op de N86 tegenkwamen heeft de meeste indruk acher gelaten!

Oorspronkelijk gepost op: 9/04/2005
14:48:57
Naar boven
Roger

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006, 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ooit 3500 km Frankrijk gedaan met een versleten Fiat Panda van 10 jaar oud. Vlak voor de Alpen zag ik koelwater lekken. Alles nog eens aangedraaid (en ik ben geen techneut), litertje koelvloeistof er bij en karren maar. De bergen zijn zo zwaar nog niet als je de boel maar zelf niet te veel belast. Vooral in de afdaling goed remmen op de motor en niet te bang zijn.

Roger
Naar boven
Henry celosse
Gast

BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006, 3:24 pm    Onderwerp: frankrijk te doen met een oldtimer? Reageer met quote

Ook dit jaar zijn we weer met een oude auto naar Frankrijk geweest.
We waren eind mei met onze Citroen 1936 en daarachter de Rapido Export plooicaravan voor een clubevenement in Duitsland, Eifel en het leek ons een goed idee om daar 14 dagen Frankrijk aan vast te plakken.
Op zondag na hemelvaart over de Duitse snelwegen naar Luxemburg en vandaar binnendoor langs Verdun, Saint Dizier en Bar sur Seine naar Troyes voor een overnachting.
In Duitsland hadden we veel regen gehad, in Frankrijk werd het weer steeds beter!
De volgende dag in zuidwestelijke richting tot een camping in de buurt van Argenton, waar we enige dagen zijn gebleven.
Daarna verder door tot de buurt van Bergerac voor nog 'n weekje Perigord en Dordogne.
Aan het eind van de vakantie weer terug, met een overnachting in de buurt van Montlucon.
De laatste 850 kilometer naar huis reden we in een dag!
Alle ritten zijn buiten de autoroutes gebleven.
Veel door ons gereden N en D wegen waren zo goed als verlaten!
De maximum snelheid met onze oude combinatie was 85 kilometer per uur.
Harder kan wel, maar is niet aan te bevelen!
Natuurlijk ging er niets stuk en hebben we geen geld uitgegeven aan dure tolwegen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: