Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
Monique
|
Geplaatst: vr 21 okt 2005, 7:56 pm Onderwerp: inschrijven in frankrijk (440.html)
|
|
|
Ik ga me binnenkort vestigen met mijn dochter in zuid-frankrijk en wil weten hoe ik me hier in kan laten schrijven. Ik ben naar het gemeentehuis geweest in de plaats waar ik ga wonen en daar word ik door gestuurd naar het kantoor in andere plaats om een carte de sejour aan te vragen. Alhoewel ik weet dat je die niet meer nodig heb, vraag ik me nu af waar ik me dan officieel in moet laten schrijven als inwoner van Frankrijk. Heeft er iemand advies, tips enz?
Oorspronkelijk gepost op: 05/11/2004
08:23:12 |
|
| Naar boven |
|
 |
Marthe
|
Geplaatst: vr 21 okt 2005, 10:43 pm Onderwerp: Re: inschrijven in frankrijk (440.html)
|
|
|
Je hebt als Nederlander inderdaad geen carte de sejours meer nodig. Inschrijven hoeft niet. Als je eenmaal huisvesting hebt moet je wel een fiscaal nummer aanvragen. Ik heb zelf bij de prefecture een attestation gehaald dat ik geen carte de sejours nodig heb, ze vragen er nl. wel overal om, bij de bank, bij de makelaar etc.
Groetjes,
Marthe
Oorspronkelijk gepost op: 05/11/2004
12:22:54 |
|
| Naar boven |
|
 |
Sacha
|
Geplaatst: za 22 okt 2005, 1:30 am Onderwerp: Re: inschrijven in frankrijk (440.html)
|
|
|
Hallo Monique,
Carte de sejour is niet meer nodig, als er mensen naar vragen gewoon zeggen dat het niet meer nodig is ivm één Europa enzo. Dan halen ze eens de schouders op en c'est ca. Dat is tenminste mijn ervaring!
Inschrijven gaat hier (op het platteland) bij de 'Mairie'. Stelt eigenlijk niets voor, de secretaire nam niet eens de moeite om het op te schrijven. Maakt ook niets uit, het enige is dat je dan mag stemmen voor de nieuwe burgemeester geloof ik...
Wel belangrijk om jezelf bij de belastingdienst te melden!!! Niet vergeten hoor, kost een boel geld...
Veel succes in Frankrijk!
Sacha.
Ontdek de charme van het romantische Franse platteland: http://www.lepetitcrotet.com
Oorspronkelijk gepost op: 5/07/2005
16:30:38 |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|