Frankrijk
 Forum

Logo

Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Camargue
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Nancy
Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Camper in Frankrijk
Hurktoilet als relax-feauteuil
Nieuws feeds
Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verblijf in Frankrijk

sim-kaart voor mifi in Frankrijk

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
Peter Schilder
Gast

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2016, 9:10 pm    Onderwerp: sim-kaart voor mifi in Frankrijk Reageer met quote

Hallo Peter, Wij gaan over 2 weken naar Frankrijk en de route doen \"Langzaam door Frankrijk\". Mij franse taal is niet erg goed, kan jij mij een aanwijzing geven wat ik het beste kan doen: Het gaat om alleen een data bundel voor de MiFi, ongeveer 4GB denken we te gaan gebruiken. Ik heb begrepen dat een lokaal kaartje het goedkoopste kan zijn, waar (en bij welke winkel) kunnen we het beste gaan kopen. Het gaat niet om het allergoedkoopste, wel is de dekking het belangrijkste denk ik. Wij hebben zelf KPN hotspots sinds kort, nog geen enkele ervaring mee (nog niet gebruikt!) maar dat zie ik als nood/extra. Zou je ons aub. een aanwijzing kunnen/willen geven? Alvast hartelijk dank, Met vriendelijke groet, Peter Schilder
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2016, 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt geluk... Een paar weken geleden heb ik zelf nog nieuw Frans sim-kaartje gekocht, maar inmiddels blijkt dat je je die moeite vanaf 30-4 kunt besparen.
Vodafone en Tele2 komen met databundels van 1 gig voor een tientje, waarmee je in heel west-europa gewoon voor Nederlands tarief kunt internetten. Dat kun je dus in het Nederlands regelen, en je kunt het ook onderweg in België al gebruiken. De prijs is gelijk aan wat ik een paar weken terug bij Orange in Frankrijk betaalde, wat ik alleen in Frankrijk kon gebruiken.
En als je gig bijna op is, bestel je gewoon een nieuwe bundel.
Een andere optie die voor veelgebruikers nog wat goedkoper uitvalt is een Engels kaartje van Three. Dat werkt behalve in Engeland in onder meer Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Scandinavië, echter niet in de Benelux en Duitsland.
Cisca
Gast

BerichtGeplaatst: za 21 mei 2016, 2:30 pm    Onderwerp: Sim kaart voor mifi Reageer met quote

Beste Peter,
Goed nieuws dat je de simkaart voor de mifi al in Nederland kan kopen, dat scheelt gezoek naar een winkel. Wij gaan over 2 weken een maand kamperen ergens in Frankrijk en ik ben meteen bij Vodafone en tele2 gaan kijken voor de 1 gb kaart voor 10 euro. Misschien ben ik blond Embarassed maar ik kan het niet vinden. Zou je misschien de linkjes kunnen plaatsen? Alvast super bedankt.

Cisca
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

BerichtGeplaatst: za 21 mei 2016, 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tele2 kan ik zo snel niet vinden, maar dit is Vodafone. Even naar beneden scrollen voor internet blox. Zag ook nog aanbieding dat als je van komende maandag tot en met komende woensdag en maandbundel L neemt (1 gig plus bellen plus sms), je nog twee gig gratis krijgt...
Jaap strand
Gast

BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2016, 11:16 pm    Onderwerp: internet in Frankrijk Reageer met quote

Dag peter
Ik heb maandbundel simkaart van Vodaphone You L aangeschaft met 3 gb internet of 1000 minuten of 1000 sms. Als ik die in de mifi router stop dan moet het vanzelf werken in Frankrijk na aanmelding? Ik wil de Huawei E5330 mifirouter daar voor aanschaffen.
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

BerichtGeplaatst: di 31 mei 2016, 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb één keer pincode van de simkaart (0000) in moeten geven, dat is alles. Kon gewoon in mijn browser op laptop nadat ik kaartje in de mifi gestopt had.
Cisca
Gast

BerichtGeplaatst: di 31 mei 2016, 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wilde ook net vertellen dat ik een You L simkrt heb gekocht met 200 min en 3gb, zojuist een inlog aangemaakt via de computer (wel even de simkaart in een telefoon voor smscode bevestiging) maar bij het inloggen op m'n inlog heb ik geen tegoed???
Probeer nu contact te krijgen met de Klantenservice.......
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2016, 2:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat kennelijk niet helemaal goed bij vodafone. ik kreeg na 1 gb melding dat mijn data op waren terwijl ik er 3 zou moeten hebben. En die heb ik ook volgens Sanne van de helpdesk... Storing daar...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verblijf in Frankrijk
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je kunt evenementen op de kalender zetten

Verwante berichten
 Onderwerpen   Reacties   Auteur   Gezien   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten Dordogne (847.html) 5 Monique 31758 wo 29 mrt 2006, 10:56 am
Chantal30 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vakantie met schoonouders (875.html) 5 Lars van den Brink 14019 wo 21 dec 2005, 12:12 pm
Nikki Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten route naar Spanje (783.html) 2 Gerard 7317 ma 28 nov 2005, 4:32 pm
Auberge la belle isle Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Dorpshotel voor overnachting (792.html) 7 Sierk Pitstra 13701 ma 28 nov 2005, 4:26 pm
auberge la belle isle Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Camping Gervanne in de Drome (879.html) 1 Corin@ 23780 vr 21 okt 2005, 10:43 pm
Henk Bekijk laatste bericht

GebruikerslijstGebruikerslijst
 RegistreerRegistreer
 ProfielProfiel
InloggenInloggen

Frankrijk-boeken

Logo Bol.com

Campings boeken

Het Hurktoilet in de pers Linken naar Het Hurktoilet.
Het Hurktoilet is een initiatief van Peter Koster. Copyrights.

Stem op Het Hurktoilet

Vakantietop   Dordogne toplijst
Op Reis   Dutch Sites

Board Security

184406 Attacks blocked