Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
brinkie
|
Geplaatst: Sun 22 Jul 2012, 11:28 pm Onderwerp: Tanktips onderweg Luxemburg en Rouen
|
|
|
Ik heb nog een paar leuke tips om te delen voor wie dit jaar ofwel door Luxemburg ofwel door Rouen moet, om goedkoop te tanken.
Luxemburg is relatief goedkoop qua brandstof, maar de wachtrijen voor de twee pompen langs de snelweg kunnen enorm zijn. Ga daarom als het heel druk is vlak voor de Franse grens van de A3 de A13 op richting Duitsland (Croix de Bettembourg) en neem na een paar km. de afrit Frisange. In Frisange lijken er wel meer benzinepompen dan woningen te staan... véél rustiger dan langs de snelweg. Het zou kunnen dat in het iets dichterbij gelegen Hellange ook een benzinepomp zit, maar dat heb ik nooit onderzocht. De prijzen zijn door heel Luxemburg gelijk.
Ik ben net terug uit de Vendée (via Alençon - Rouen - Amiens om Parijs te vermijden) en heb bij de supermarché de tank volgegooid voor 13 cent per liter minder dan langs de autoroute. Op de terugweg kwam ik door Rouen (via de D13E - Boulevard Lénine) een Esso Express tegen met dezelfde prijzen als bij de supermarché. Dat tankstation staat slecht aangegeven, de inrit zit net na garage Rédélé (grote IVECO dealer) maar het prijsverschil is de stop wel waard. Mijn Nederlandse pinpas werd niet geaccepteerd, vermoedelijk vanwege te weinig saldo op dat moment (er stond net geen 200 euro op), mijn creditcard deed het wel.
Overigens is de route via Amiens - Rouen - Alençon - Le Mans zeer aan te raden als je richting Vendée of Bordeaux wil en Parijs wilt vermijden, als je een beetje vroeg bij Rouen bent kun je zelfs op zaterdagen dat het "rouge" is volgens de Bison Futé overal met 130 km/h op de cruise control doorkarren. De aires zijn alleen niet toegerust op de drukte... |
|
| Naar boven |
|
 |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 206 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: Wed 25 Jul 2012, 11:40 am Onderwerp:
|
|
|
Het lijkt erop dat het goedkoper tanken in Luxemburg van essentieel belang is, waarop de gehele vakantie afgestemd moet worden. In plaats van zo leeg mogelijk, kun je ook gewoon met een volle tank van huis gaan en in Frankrijk weer bij gaan tanken, wanneer nodig. Er zijn namelijk ook tankstations tussen Thionville, Metz en Nancy. Zo groot is het voordeel nu ook weer niet dat het risico's op droog komen staan of lange wachttijden rechtvaardigt.
Die 10 of hooguit 20 euro's die je bespaart, verdampen weer als sneeuw voor de zon als je in Frankrijk weer verder gaat zoeken naar financiële voordeeltjes. Typische Hollandse zuinigheid die vaak meer kost dan dat het oplevert. |
|
| Naar boven |
|
 |
jos determeijer Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 142 Foto's: 4 Woonplaats: le Val d'Ajol
|
Geplaatst: Wed 25 Jul 2012, 5:54 pm Onderwerp:
|
|
|
| En in Martelange, langs de oude route naar Luxembourg, zijn minstens 20 tankstations waar ik nog nooit een file heb gezien. |
|
| Naar boven |
|
 |
brinkie
|
Geplaatst: Mon 06 Aug 2012, 3:28 pm Onderwerp:
|
|
|
| RandoLoup schreef: | | Het lijkt erop dat het goedkoper tanken in Luxemburg van essentieel belang is, waarop de gehele vakantie afgestemd moet worden. |
Als de route langs Luxemburg voert, is het vanuit mijn woonplaats gezien rond de 4 uur rijden, dus de 2e rustpauze is ongeveer daar. Dan kun je net zo goed even tanken, het verschil met de tankstations verderop langs de autoroute in Frankrijk is 32 cent per liter.
Dus waar je die opmerking op baseert is mij niet duidelijk.
| Quote: | | Typische Hollandse zuinigheid die vaak meer kost dan dat het oplevert. |
De hordes Belgen en Fransen die ik er zie tanken zijn het daar waarschijnlijk niet mee eens, zij wensen denk ik niet geassocieerd te worden met Hollandse zuinigheid, en zeker niet met dat typisch Hollandse gemopper...
Nog een fijne dag toegewenst. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls You can post calendar events in this forum
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|