Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
BertSl
|
Geplaatst: wo 13 jun 2012, 8:25 am Onderwerp: Fietsenmakers, of wat daar voor doorgaat.
|
|
|
| Omdat ik met mijn racefiets met een compact cassette (34-27) niet meer goed boven kwam op de Ventoux heb ik bij de locale fietsenmaker in Bedoin (Location Bedoin) naar een grotere achterkrans gevraagd. Hij had een 30 tands die vlgs. hem in de Shimanogroep te plaatsen was; 20 Euro en 5 minuten werk. Dat van die 20 Euro bleef zo maar het werk duurde een uur en een kwartier en bij het wegrijden bleek schakelen niet meer goed mogelijk te zijn. Een kwartier zelf aan het afstellen geweest en nog draaide het niet goed. Terug in Nederland bleek e.e.a. verkeerd gemonteerd te zijn. Hoedt u voor Franse prutsers! |
|
| Naar boven |
|
 |
renaat Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 134 Foto's: 0 Woonplaats: haspengouw-limburg-be
|
Geplaatst: zo 15 jul 2012, 1:05 pm Onderwerp: 30 tandskroon?
|
|
|
ik veronderstel dat je met een Shimano tripel rijdt, Ultegra of Dura-ace of zo.
de mogelijke kransjes achteraan zijn dan beperkt tot 11/26 of 11/28 of 11/30, dit hangt af van het productiejaar/model.
op een type dat niet geschikt is, een 30 ipv. een 26 monteren , gaat gegarandeerd moeilijkheden geven bij het schakelen; het is er niet voor gemaakt.
vroeger kon je dat oplossen door het achterwiel meer achteruit 'te trekken' of de ketting korter te maken; ik het het nu over de 6 en de 7 kroons blokken, maar die tijd is voorbij.
conclusie: de fietsenmaker in Bedouin was NIET GOED bezig, en dan nog 20€ voor één kroontje!!!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|