Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 212 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: za 21 apr 2012, 7:02 pm Onderwerp: Mag ik als enige Nederlander morgen stemmen in Frankrijk ???
|
|
|
Nederlanders binnenkort opnieuw naar de stembus? Ik morgen al. Misschien als énige persoon met alleen de Nederlandse nationaliteit heb ik een kiezerspas voor de Franse verkiezingen gekregen. Deze is niet door de gemeente teruggeroepen, hoewel ik de fout gemeld heb. Sterker nog, ik heb de stembriefjes van de kandidaten gewoon weer gekregen.
Ik zal mij wel op het stembureau presenteren, om te kijken of ik op de kiezerslijst sta en toestemming krijg om een stem uit te brengen. Maar ik zal uiteindelijk van het stemmen afzien en de kaart inleveren.
In Frankrijk is het net zo als in Nederland, dat de burger opdraait voor de blunders van de overheid. Ik zou door een fout van de gemeente, een boete kunnen krijgen die kan oplopen tot maximaal 10.000 euro. Ongeacht het feit dat ik de gemeente op de hoogte heb gebracht van deze fout.
Op de vraag van iemand, hoe ik de 130.000 Nederlanders die in Frankrijk wonen het beste kan vertegenwoordigen:
Niet stemmen! Omdat ik m'n eigen betrouwbaarheid, eerlijkheid en oprechtheid en die van zeer vele andere in Frankrijk wonende Nederlanders niet ga verkwanselen door een frauduleuze stem uit te brengen op een presidentskandidaat waarvan enkelen zelf al veel moeite hebben met de genoemde eigenschappen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 428 Foto's: 13 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: za 21 apr 2012, 10:47 pm Onderwerp:
|
|
|
| Jij suggereert dat er ook kandidaten zijn die wel die eigenschappen hebben??? |
|
| Naar boven |
|
 |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 212 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: zo 22 apr 2012, 11:11 am Onderwerp:
|
|
|
De carte électorale is op mijn eigen verzoek ingenomen en mijn naam is van de kiezerslijst gehaald. Het is mogelijk dat ik 'om administratieve redenen' wederom een carte électorale voor de eventuele tweede ronde ontvang.
Maar Peter zegt het al, de kandidaten die zover komen missen een aantal eigenschappen die ik belangrijk vind. Er is al zoveel met modder gegooid tijdens de campagnes, dat die bult in Parijs de hoogte van de Eifeltoren evenaart. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|