Frankrijk
 Forum

Logo

Chat  Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Nieuws feeds

Het Hurktoilet op je
Google Toolbar

Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Wonen en werken

Mag ik als enige Nederlander morgen stemmen in Frankrijk ???

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
RandoLoup
Senior Francofiel

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012, 7:02 pm    Onderwerp: Mag ik als enige Nederlander morgen stemmen in Frankrijk ??? Reageer met quote

Nederlanders binnenkort opnieuw naar de stembus? Ik morgen al. Misschien als énige persoon met alleen de Nederlandse nationaliteit heb ik een kiezerspas voor de Franse verkiezingen gekregen. Deze is niet door de gemeente teruggeroepen, hoewel ik de fout gemeld heb. Sterker nog, ik heb de stembriefjes van de kandidaten gewoon weer gekregen.

Ik zal mij wel op het stembureau presenteren, om te kijken of ik op de kiezerslijst sta en toestemming krijg om een stem uit te brengen. Maar ik zal uiteindelijk van het stemmen afzien en de kaart inleveren.

In Frankrijk is het net zo als in Nederland, dat de burger opdraait voor de blunders van de overheid. Ik zou door een fout van de gemeente, een boete kunnen krijgen die kan oplopen tot maximaal 10.000 euro. Ongeacht het feit dat ik de gemeente op de hoogte heb gebracht van deze fout.

Op de vraag van iemand, hoe ik de 130.000 Nederlanders die in Frankrijk wonen het beste kan vertegenwoordigen:

Niet stemmen! Omdat ik m'n eigen betrouwbaarheid, eerlijkheid en oprechtheid en die van zeer vele andere in Frankrijk wonende Nederlanders niet ga verkwanselen door een frauduleuze stem uit te brengen op een presidentskandidaat waarvan enkelen zelf al veel moeite hebben met de genoemde eigenschappen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012, 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jij suggereert dat er ook kandidaten zijn die wel die eigenschappen hebben???
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RandoLoup
Senior Francofiel

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012, 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

De carte électorale is op mijn eigen verzoek ingenomen en mijn naam is van de kiezerslijst gehaald. Het is mogelijk dat ik 'om administratieve redenen' wederom een carte électorale voor de eventuele tweede ronde ontvang.

Maar Peter zegt het al, de kandidaten die zover komen missen een aantal eigenschappen die ik belangrijk vind. Er is al zoveel met modder gegooid tijdens de campagnes, dat die bult in Parijs de hoogte van de Eifeltoren evenaart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Wonen en werken
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je kunt evenementen op de kalender zetten

Verwante berichten
 Onderwerpen   Reacties   Auteur   Gezien   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten werk op de camping (528.html) 3 maikel en twan 5713 za 22 okt 2005, 4:16 am
em Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten provider in Frankrijk (521.html) 5 C.J.M.Goeman 6268 za 22 okt 2005, 9:50 am
Cees Sonnevelt Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten vakantiewerk? camping frankrijk (492.html) 2 inge en leonie 6136 za 22 okt 2005, 1:30 am
Chris Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Nederlander in Frankrijk (487.html) 2 Guido tSas 4370 za 22 okt 2005, 1:30 am
jos determeijer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten inschrijven in frankrijk (440.html) 2 Monique 4478 za 22 okt 2005, 1:30 am
Sacha Bekijk laatste bericht

GebruikerslijstGebruikerslijst
 RegistreerRegistreer
 ProfielProfiel
InloggenInloggen ChatChat

Campings boeken

Hotels in Frankrijk
Bestemming
Aankomst-datum
Vertrek-datum

Met hulp van DagVlinders 

Het Hurktoilet in de pers Linken naar Het Hurktoilet.
Het Hurktoilet is een initiatief van Peter Koster. Copyrights.

Stem op Het Hurktoilet

Vakantietop   Dordogne toplijst
Op Reis   Dutch Sites

Board Security

16428 Attacks blocked