Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
Dez Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: za 31 jul 2010, 4:43 pm Onderwerp: Wandelen en kanoen in de Gorges du Verdon
|
|
|
Ik wil eind augustus een dagje de Gorges du Verdon bezoeken.
Wij verblijven op een camping ongeveer 5 kwartier rijden van de Gorges.
We zouden graag een stuk willen wandelen en daarna kanoen.
Het wandelen mag behoorlijk actief zijn maar we zijn geen professionele bergbeklimmers dus het moet nog wel "normaal" te doen zijn.
Wat is een leuke wandelroute en waar kan ik het beste de auto parkeren voor de wandeling?
Waar kunnen we het beste een kano huren?
gr.Jordy |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 425 Foto's: 13 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: za 31 jul 2010, 9:28 pm Onderwerp:
|
|
|
Als je de complete wandeling door de gorge wilt lopen, kun je die dag niet ook nog eens kanoën. Sowieso wordt dat een moeilijk verhaal. Als je gaat kanoën, huur je een bootje in Castellane. Inclusief vervoer terug ben je daar snel een halve dag mee kwijt, schat ik in. Dan moet je weer met de auto naar een leuk punt om te wandelen. Dat kost ook enige tijd.
Maar goed, een leuk punt voor een sportieve kortere wandeling is het Chalet de Maline. Daar daal je af, eenmaal onderin het dal heb je meerdere mogelijkheden. Je bepaalt zelf wanneer je weer teruggaat. Houd er wel rekening mee dat je terug zwaar moet klimmen. Wil je makkelijker wandelen, parkeer dan bij de Samson-parking. Daar wandel je nagenoeg vlak, onder meer door een paar zeer donkere tunnels.
Zie verder mijn pagina over de Grand Canyon du Verdon. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dez Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010, 8:42 am Onderwerp:
|
|
|
Hey Peter,
Volgens mij is wandelen inderdaad wel de mooiste manier om de gorges te bekijken.
We zijn allebei sportief en rond de 30 dus een wandeling van een kilometer of 7 met een beetje klauteren is juist wel leuk (Maar we hebben geen zaklamp, loopschoenen, klimspullen etc.) Vanaf het chalet is dat dus misschien wel goed te doen?
Ik zit nu aan het volgende rondje te denken:
bit[hier een punt plaatsen]ly/d5Lz6B
Vanaf welke kant kan je naar het chalet rijden? Is toch eenrichtingsverkeer?
gr.Jordy |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|