Frankrijk
 Forum

Logo

Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Camargue
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Nancy
Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Camper in Frankrijk
Hurktoilet als relax-feauteuil
Nieuws feeds
Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

Zaterdag 1 aug.

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
Wen_erik

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009, 12:46 pm    Onderwerp: Zaterdag 1 aug. Reageer met quote

Op zaterdag 1 aug. ga ik samen met mijn vriend met de auto naar Spanje via de route du soleil.
De planning is om vroeg op de avond (19.00 uur) te vertrekken en dan zonder te overnachten door te rijden naar de plaats van bestemming.
Gaan wij in de nacht van zaterdag op zondag dan ook nog last krijgen van de drukte (zwarte zaterdag)? Wat is jullie ervaring hiermee?

Dit is de eerste keer dat we met de auto naar Spanje gaan, dus we weten niet echt wat ons te wachten staat wat betreft drukte

Groeten Wendie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
eriktiel
Senior Francofiel

Foto's: 2

BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009, 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

volgens de drukte voorspeller zal het tot een uur of 19.00 druk zijn op de wegen. het lijkt me dat als je om 19.00 uit NL weg rijd, je totaal geen last heb van de drukte 's nachts. Maarrrrrrr zondags om 7 uur begint het weer druk te worden vanaf LYON.....dus ik zou iets eerder gaan en zorgen dat je Lyon vroeg in de ochtend gepasseerd ben.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009, 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de info!!! Wij zorgen ervoor dat we wat eerder vertrekken!!!
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009, 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Wij zijn voor een aantal jaren terug ook met de auto naar Spanje geweest, op een zwarte zaterdag.
Er is een hele mooie route die langs route de soleil paralel gaat. Erg mooi en heel rustig.
Toen we in Spanje aankwamen, bleek dat wij met alle 100 wegen en dorpjes toch nog sneller en zeker veel rustiger gereden hadden dan andere vakantiegangers die route de soleil gereden `stapvoets` hadden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Gr. Wendy
Naar boven
hansx
Gast

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009, 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik as zaterdag naar Clermond Ferrand wil. Is de route Charleroi/Reims/Troyes/Auxerres/Clermond Ferrand dan een goeie of sta je dan ook in een grote file?
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009, 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je bij Auxerre doorsteekt naar Nevers wel, verwacht ik. Maar helemaal filevrij rijden is vermoedelijk een illusie.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rock
Gast

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009, 8:20 am    Onderwerp: ook eerste keer Reageer met quote

ook wij gaan dit jaar voor het eerst naar z.frankrijk. naar valras plage.
ons idee is om zondagmorgen rond 1.00 uur te vertrekken vanaf haarlem. we willen de route over parijs en milau rijden, maar zoals ik al zag op drukte voorspellers zal ik vanaf parijs ook file krijgen. ik hoop rond 8 uur voorbij parijs te zijn en wil dan nog een km of 300 doorrijden en een overnachtingscamping zoeken.
hopelijk krijgen we dus niet al te veel opstoppingen
Naar boven
hansx
Gast

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009, 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Peter Koster schreef:
Als je bij Auxerre doorsteekt naar Nevers wel, verwacht ik. Maar helemaal filevrij rijden is vermoedelijk een illusie.

Ik wil inderdaad rijden via Nevers naar CF. Dat zou dan dus goed moeten gaan, als ik ook naar het overzichtje kijk wat ik ergens anders op de site zag staan.
Naar boven
EricP
Gast

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 7:25 am    Onderwerp: Re: ook eerste keer Reageer met quote

rock schreef:
ook wij gaan dit jaar voor het eerst naar z.frankrijk. naar valras plage.
ons idee is om zondagmorgen rond 1.00 uur te vertrekken vanaf haarlem. we willen de route over parijs en milau rijden, maar zoals ik al zag op drukte voorspellers zal ik vanaf parijs ook file krijgen. ik hoop rond 8 uur voorbij parijs te zijn en wil dan nog een km of 300 doorrijden en een overnachtingscamping zoeken.
hopelijk krijgen we dus niet al te veel opstoppingen

Vorig naar naar Serignan (naast Valras) gereden op de zwarte zaterdag/zondag.

Zaterdag: 09:30 vertrokken - 17:30 Mâcon (overnachting)
Zondag: 10:00 vertrokken - 15:30 Serignan

We hebben bergen pauze gehouden (ukkie aan boord) en alles op ons gemak gedaan. We hebben constant achter de files aangereden met 130/140km per uur.

Dit jaar doen we het ook zo. 1 augustus naar Aquitaine. We vertrekken rond 09:30 en zien wel hoe laat we aankomen.
Naar boven
Pieterkl
Gast

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 11:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, dit is mooi!

Ook ik ga voor de eerste keer met mijn vriendin naar Frankrijk, naar Le Muy, vlakbij Castellane. Nou is ons geadviseerd te rijden via Zwitserland (we wonen in Helmond) naar Geneve-Grenoble-Castellane te rijden. Is dit een goed advies vanwege de drukte om de autobahn te pakken waar het verkeer zogezegd goed door zou rijden? Wij willen aanstaande zondag aanrijden, maar ik heb grote vraagtekens omtrent de tijd dat we zouden moeten gaan. We willen gerust ergens overnachten aangezien we op maandag vanaf 4 uur pas in het hotel terecht kunnen. Enig advies zou enorm gewaardeerd worden!
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 6:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maandag om vier uur pas aankomen? Gewoon zondag ergens om 09.00/10.00 op je dooie akkertje vertrekken, ergens overnachten, niks aan de hand.
Maar eh, Le Muy bij Castellane? Volgens mij ligt Le Muy bij Draguignan in de buurt, en viamichelin kent er echt maar eentje van.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: