Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
Lilian5
|
Geplaatst: wo 02 aug 2006, 6:37 pm Onderwerp: De beste route naar Bretagne
|
|
|
Op woensdag 16 aug. vertrekken wij naar Noord-Bretagne (in de omgeving van Brieuc). Aangezien wij nooit deze kant zijn omgeweest vroegen we ons af wat de beste route is om te rijden.
Via de A16 en A28 -> dus de route langs de kust, of juist via de A1 Lille richting Amiens). Deze laatste lijkt mij in ieder geval korter.
Heeft iemand ervaring met deze routes?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groet
Lilian. |
|
| Naar boven |
|
 |
Alexa Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: wo 02 aug 2006, 9:54 pm Onderwerp: Ervaring met route naar Bretagne
|
|
|
Wij zijn net terug uit Bretagne (en ook o.a. in St. Brieuc geweest). Wij nemen altijd graag de A16. Het rijdt lekker door en is niet druk. Bovendien kunnen we daar met onze camper (en 3 kleine kinderen) leuke tussenstops maken in bijvoorbeeld Crotoy. We hebben ook een keer via Lille, Arras, Amiens, Rouen etc. gereden. Dat ging ook prima. We reden 's avonds soms hele stukken als enige op de weg. Onze boordcomputer gaf inderdaad ook aan dat het via Parijs sneller zou zijn maar we hebben het nog nooit geprobeerd.
Leuk om te eten in St. Brieuc: Le Chaudron, 19 rue Fardel. Aardige eigenaar. Keuken was eigenlijk al dicht maar hij ging toch regelen dat wij nog konden eten. Bovendien: terras ligt op rustig pleintje met uitzicht op oudste huis van St. Brieuc. |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 425 Foto's: 13 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: wo 02 aug 2006, 10:49 pm Onderwerp:
|
|
|
e route via Amiens ken ik niet. Op zich vond ik de route langs de Belgische en de Franse kust lekker rustig rijden, je mist daar het vakantieverkeer vanuit de grote steden richting kust. In Dieppe zag ik aan de haven (noordzijde van het toegangskanaal) een speciale overnachtingsplek voor campers.
Houd er verder rekening mee dat de route in Rouen nog door de stad gaat (hoewel dat mee schijnt te vallen). Het alternatief gaat over de schitterende Pont de Normandie bij Le Havre |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: wo 09 aug 2006, 8:55 pm Onderwerp:
|
|
|
Wij gaan zelf op 19 aug naar omgeving Brest en ik twijfel ook nog over de route.
Een paar jaar geleden heb ik vanaf Brugge de kustweg A16 genomen. Het is in frankrijk wel een tolweg maar reed toen wel heel goed door. Het is alleen 100 km langer dan over Gent-Lille-Amiens en daarom twijfel ik dus.
Destijds hebben we ook de brug bij Le Havre genomen ipv Rouen omdat je daar inderdaad nogal negatieve verhalen over hoort. Ik denk dat ik dat deze keer weer doe omdat het qua km weinig uitmaakt.
Zelf vond ik Destijds rondweg om Caen het c en drukste gedeelte en het laatste stukje bij Avranches omdat daar de snelweg over gaat in provinciale weg en we wegens wegwerkzaamheden in de file kwamen.
Misschien heeft iemand anders nog ervaringen met deze route. Ik ben wel benieuwd omdat ik dus ook nog niet zeker weet.
Sccs |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|