Frankrijk
 Forum

Logo

Chat  Jouw Foto's  Weblog  Forum  Evenementen  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Nieuws feeds

Het Hurktoilet op je
Google Toolbar

Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

De leukste speel-parkeerplaats

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
ron72

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007, 7:04 am    Onderwerp: Re: De leukste speel-parkeerplaats Reageer met quote

Zaterdag 28 juli gaan we op weg naar Saint Palais sur Mer vanuit Rotterdam, ik denk weg te gaan om 3 uur s 'morgens. Is dit een goed tijdsstip?? We willen nl niet in het grote file leed terechtkomen zoals afgelopen zaterdag op de radio hoorde!!!

Ook heb ik gehoord dat je de Rue de Pherique kan vermijden? Wat is een goede alternatieve route? Of gewoon maar over de A10 vanaf Parijs?

Befgreep ook dater tussen Cognac en Angouleme een tijdrit is zaterdag??

Alvastr bedankt voor jullie info
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jari
Gast

BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007, 10:39 pm    Onderwerp: Re: gevonden de lijst met parkeerplaatsen langs de route pea Reageer met quote

Helaas werkt deze link niet en ik was juist zo blij met deze link ik dacht eindelijk ben ik op de goede weg voor leuke parkeerplaatsen voor kinderen. Heb je nog een tip??

Judith schreef:
Hierbij de site met parkeerplaatsen langs de route peage:

http://www.parisrhinrhone.com/vf/carteguide/carteguide.asp

Veel succes ermee. Het zijn in totaal 25 pagina's maar je kunt ook alleen je eigen route printen.

groetjes Judith
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007, 10:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas voor mij alsik op deze link klik dan krijg ik een error server. Heel jammer want ik had het zo ontzettend nodig!!

Debbie18 schreef:
Dit is wel een ultra late reactie van mij, excuses daarvoor. Maar ben dit jaar begonnen met studeren enzo. Erg druk gehad. Hier is een link naar de kaart die ik heb. Hij is van de organisatie Paris, Rhin, Rhone. Hij gaat dus niet helemaal tot aan de spaanse grens maar hij is wel ontzettend leuk!

http://www.parisrhinrhone.com/vf/carteguide/carteguide.asp

Helemaal onderaan in het keuzevak kun je de version complet krijgen.
Ik heb nog zo'n soort iets, alle parkeerplaatsen met hun voorzieningen maar dan zonder kaart maar wel met kilometerpaaltje enzo erbij. Ik weet niet meer waar ik deze vandaan heb maar ik zal eens kijken.
Naar boven
jari
Gast

BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007, 1:34 pm    Onderwerp: Re: speel-parkeerplaatsen Reageer met quote

Deze route gaan wij dit jaar rijden met 3 kids op de achterband dus als je leuke parkeerplaatsen weet met speeltuintjes of wat dan ook kun je het me dan alsjeblieft even doormailen???

quote="jon"]Hallo Debbie,

heb je een lijst meT speel-parkeerplaatsen op de route brussels/parijs/orleans/toulouse
A1 / A86 / A10 / A71 / A20

alvast bedankt

groetjes[/quote]
Naar boven
Rika de la Haye
Francofiel

Foto's: 3

BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007, 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.asf.fr/control/index.aspx?pageid=Internet2007.9914

de site van parisrhinrhone ligt er al een maandje uit jammergenoeg. Maar op bovenstaande site komt je ook al een heel eind, je kunt je route aangeven en aangeven dat je speeltuintje etc. wilt.

en deze:

http://www.aprr.fr/fr/preparation_au_voyage/itineraires/carte_aires_services/carte
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
jan westerbeek
Gast

BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2007, 7:45 pm    Onderwerp: Re: speel-parkeerplaats Reageer met quote

fam. Kouwenberg schreef:
Wij houden ons ook van harte aanbevolen voor de lijst met geweldige parkeerplaatsen met super faciliteiten!

Wij vertrekken woensdag 19 juli, ben bang dat we dat niet meer gaan redden voor die tijd.Groeten Fam. Kouwenberg uit Purmerend.

En, Hoe is het bevallen in Frankrijk met die hurktoiletten??

p.s. wat is jullie email-adres?
stuur mij eens berichtje: <voornaam>@<achternaam>.NET
groetjes,
Jan.
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: zo 30 mrt 2008, 11:34 am    Onderwerp: Re: leuke parkeerplaatsen frankrijk Reageer met quote

moniquevdvooren schreef:
Hoi Debbie,

Wij willen ook wel graag een lijst hebben van parkeerplaatsen in Frankrijk en dan met name op de route Lille, Parijs (A1), Orleans (A6-A10, A71), Clermond Ferrand, Montpellier (A75) en dan via A9 naar spanje.
Als het lukt kun je deze mailen voor woensdag want dan gaan we op weg. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Monique.
Naar boven
risutero
Gast

BerichtGeplaatst: za 10 mei 2008, 10:51 am    Onderwerp: Re: Mijn favoriete parkeerplaats Reageer met quote

Debbie18 schreef:
Mijn favoriete parkeerplaats is Aire de Sint Rambert d'Albon bij het gelijknamige plaatsje aan de A7 Lyon - Valance. De voorzieningen op deze parkeerplaats zijn geweldig. Er is een hotel annex restaurant met een winkeltje en daar mag je gratis naar het hele schone (gewone!!) toilet. Ook kun je daar is zo'n 'tunnel' over de snelweg lopen. Voor mensen die richting Spanje gaan is Aire du Village Catalan geweldig het is een enorm grote parkeerplaats die vanaf beide kanten te bereiken is, je kan over de weg rijden Razz Er zijn douches, van die buitendouches, maar dat is echt lekker verfrissend na een dag rijden. Smorgens is er in het winkeltje bij het reasaurant stokbrood te koop. Ook zijn daar regionale producten te koop.

Vorig jaar heb ik een notitie gemaakt dat Aire de Savasse aan de A7 van Valance naar Marseille erg mooi is. Toen we er langsreden leek die parkeerplaats net op een minicamping. Daar wil ik dus zeker even stoppen dit jaar. Ik vertrek morgen!!! Very Happy

Als iemand vragen over parkeerplaatsen heeft, kom bij mij Very Happy Ik weet ze allemaal te liggen, en ik weet wat er op elke parkeerplaats is. Zelfs het merk als er een bezinestation aanwezig is Razz

Groetjes!
hallo wil je mij ook die lijst sturen want met 2 kleine kinderen is die ideaal bedankt alvast groetjes
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008, 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Debbie,
Ook wij willen graag een lijst hebben van parkeerplaatsen in Frankrijk en dan met name op de route Lille, Parijs (A1), Orleans (A6-A10, A71), Clermond Ferrand, Montpellier (A75)

Groetjes van annuska

mail naar: annuska underscore nl bij hotmail punt com
Naar boven
Aire du Soleil

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk hier eens op: http://www.airedusoleil.nl/ ,misschien leuk om eens op te kijken. De site bestaat nog maar net, dus het is allemaal nog vrij beknopt. Groetjes
Naar boven
NathalieMS
Gast

BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012, 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij gaan deze zomer naar de Dordogne. Via de aanbevolen websites zie ik geen parkeerplaatsen met speeltuintjes langs deze route. Zijn die er niet of zie ik ies over het hoofd? Bedankt!
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: za 23 jun 2012, 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze niet gezien en voelde me daar niet onveiliger dan op andere parkeerplaatsen, maar dat zegt natuurlijk niets. In zijn algemeenheid is op parkeerplaatsen langs de snelweg altijd zaak je spullen in de gaten te houden, geen waardevolle spullen in het zicht te laten liggen, etcetera. En je hoeft natuurlijk niet met je hele gezin die kiosk in. Als de navigator zich laat informeren kan de rest van je gezelschap gewoon bij de auto blijven en als je dan ook nog beetje in de buurt van de kiosk of benzinestation weet te parkeren, dan kun je ook nog om hulp roepen als het onverhoopt fout gaat.
Kortom, natuurliijk, wees voorzichtig, maar laat je ook niet gek maken. In parijs lopen zakkenrollers rond, maar daarom laat je Parijs toch niet links liggen?
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
NathalieMS
Gast

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012, 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, was dit als antwoord op mijn vraag bedoeld?
Ik vroeg naar parkeerplaatsen emt speeltuintjes?
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012, 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oeps. Kreeg om duistere reden een google alert over vraag over Vémars Ouest en reageerde daarop, maar die vraag bleek bij nader inzien de (heel oude) laatste reactie op de vorige pagina van dit draadje te zijn.
Leuke speelplaatsen aan de route naar de Dordogne ken ik niet. Weet wel dat er op drukke dagen bij de benzinestations vaak ludieke activiteiten georganiseerd worden.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
brinkie

BerichtGeplaatst: di 07 aug 2012, 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Peter Koster schreef:
Ik heb ze niet gezien en voelde me daar niet onveiliger dan op andere parkeerplaatsen, maar dat zegt natuurlijk niets. In zijn algemeenheid is op parkeerplaatsen langs de snelweg altijd zaak je spullen in de gaten te houden, geen waardevolle spullen in het zicht te laten liggen, etcetera. En je hoeft natuurlijk niet met je hele gezin die kiosk in. Als de navigator zich laat informeren kan de rest van je gezelschap gewoon bij de auto blijven en als je dan ook nog beetje in de buurt van de kiosk of benzinestation weet te parkeren, dan kun je ook nog om hulp roepen als het onverhoopt fout gaat.

Ik heb deze vakantie een set van twee miniportofoontjes meegenomen (voor twee à drie tientjes te koop, lagen dit jaar zelfs bij de Albert Heijn...) en dat werkt subliem. Je kunt doorgeven wat voor koffie en broodjes er verkocht wordt, terwijl de rest lekker bij de auto blijft wachten. Van een onveilig gevoel heb ik nooit last gehad trouwens.

Nu ontopic, tip voor een aire waar de kinderen lekker kunnen spelen: Aire du Jura.
http://www.airedujura.com/
Deze bevindt zich aan de A39 net boven Lons-le-Saunier, langs de snelweg oostelijk van de A6 (Route du Soleil), van beide richtingen te bereiken. Deze route neem ik altijd in plaats van de A6 omdat deze, hoewel 28km om, heerlijk rustig is èn vanwege deze aire. Prachtige alpenweide met diverse speeltoestellen, waar je vanaf het ruime terras van het restaurant uitzicht over hebt. Dit is een aire waar je echt uren door kunt brengen.

Andere tip als je naar het zuiden gaat: aire de Lorraine (Sandaucourt-La Trelle), langs de A31 zuidwaarts. Hier staan levensgrote poppen van soldaten, houten kanonnen. Vinden ze geweldig.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 2 van 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: