Frankrijk
 Forum

Logo

Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Camargue
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Nancy
Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Camper in Frankrijk
Hurktoilet als relax-feauteuil
Nieuws feeds
Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

De leukste speel-parkeerplaats

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006, 1:20 am    Onderwerp: De leukste speel-parkeerplaats Reageer met quote

Frankrijk maakt veel werk van zijn parkeerplaatsen. In de hoop dat de automobilist meer rust neemt, organiseren ze er van alles. De speelplaats met de paddestoelen (Le Jugy, langs de Autoroute du soleil van Dijon richting Lyon) is bij velen bekend. De uitkijkplek over de baai van de Somme is een fantastische plek. De parkeerplaats bij het tolstation van de Pont de Normandie is geweldig, zowel voor liefhebbers van mooie bruggen als voor vogelaars.
Wat is uw favoriete parkeerplek in Frankrijk? En waarom? Reageer hier!
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Debbie18
Gast

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2006, 12:14 pm    Onderwerp: Mijn favoriete parkeerplaats Reageer met quote

Mijn favoriete parkeerplaats is Aire de Sint Rambert d'Albon bij het gelijknamige plaatsje aan de A7 Lyon - Valance. De voorzieningen op deze parkeerplaats zijn geweldig. Er is een hotel annex restaurant met een winkeltje en daar mag je gratis naar het hele schone (gewone!!) toilet. Ook kun je daar is zo'n 'tunnel' over de snelweg lopen. Voor mensen die richting Spanje gaan is Aire du Village Catalan geweldig het is een enorm grote parkeerplaats die vanaf beide kanten te bereiken is, je kan over de weg rijden Razz Er zijn douches, van die buitendouches, maar dat is echt lekker verfrissend na een dag rijden. Smorgens is er in het winkeltje bij het reasaurant stokbrood te koop. Ook zijn daar regionale producten te koop.

Vorig jaar heb ik een notitie gemaakt dat Aire de Savasse aan de A7 van Valance naar Marseille erg mooi is. Toen we er langsreden leek die parkeerplaats net op een minicamping. Daar wil ik dus zeker even stoppen dit jaar. Ik vertrek morgen!!! Very Happy

Als iemand vragen over parkeerplaatsen heeft, kom bij mij Very Happy Ik weet ze allemaal te liggen, en ik weet wat er op elke parkeerplaats is. Zelfs het merk als er een bezinestation aanwezig is Razz

Groetjes!
Naar boven
jon
Gast

BerichtGeplaatst: di 11 jul 2006, 3:48 pm    Onderwerp: speel-parkeerplaatsen Reageer met quote

Hallo Debbie,

heb je een lijst meT speel-parkeerplaatsen op de route brussels/parijs/orleans/toulouse
A1 / A86 / A10 / A71 / A20

alvast bedankt

groetjes
Naar boven
Leander
Gast

BerichtGeplaatst: do 13 jul 2006, 7:47 pm    Onderwerp: Speelplaats langs Route du Soleil Reageer met quote

Ook ik hou me aanbevolen om een complete lijst te krijgen vanaf Luik t/m de Spaanse grens.
Met name het laatste stuk is voor mij onbekend en daar ben ik naar alle waarschijnlijkheid in de ochtend. En dan zou een beetje ochtend gymnastiek niet verkeerd zijn.
Naar boven
fam. Kouwenberg
Gast

BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2006, 2:46 pm    Onderwerp: speel-parkeerplaats Reageer met quote

Wij houden ons ook van harte aanbevolen voor de lijst met geweldige parkeerplaatsen met super faciliteiten!

Wij vertrekken woensdag 19 juli, ben bang dat we dat niet meer gaan redden voor die tijd.[color=blue][/color]Groeten Fam. Kouwenberg uit Purmerend.
Naar boven
moniquevdvooren
Gast

BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006, 10:09 pm    Onderwerp: leuke parkeerplaatsen frankrijk Reageer met quote

Hoi Debbie,

Wij willen ook wel graag een lijst hebben van parkeerplaatsen in Frankrijk en dan met name op de route Lille, Parijs (A1), Orleans (A6-A10, A71), Clermond Ferrand, Montpellier (A75) en dan via A9 naar spanje.
Als het lukt kun je deze mailen voor woensdag want dan gaan we op weg. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Monique.
Naar boven
emmely
Francofiel

BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2006, 6:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij heeft ze niet precies een lijst hoor, ik denk dat je het beste aan kunt geven welke route je rijdt en waar je ong. wil stoppen, dan kan zij je aanbevelen waar daar id buurt zich een leuk oponthoud bevind. Lijkt mij hoor, anders had ze de lijst allang gemaild.

allemaal fijne vakantie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter Koster
Site Admin

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006, 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog zo'n aardige parkeerplaats:
Aan de A64 ten zuiden van Toulouse: de Aire du Pic de Midi (de Bigorre). Op 5 filmschermen tegelijk wordt een bijna 20 minuten durende film met uitzichten van en op de gelijknamige berg met het het sterren-observatorium gedraaid, inclusief een verhaal over de geschiedenis. Het speeltuintje er bij is aardig als idee om iets grotere kinderen te vertellen over zaken als zonsverduisteing, maar heeft als speeltuin weinig uitdaging.
Wel handig: een paar afdankjes om overdekt te kunnen picknicken.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Judith
Gast

BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2006, 6:57 pm    Onderwerp: lijst met parkeerplaatsen langs de route peage Reageer met quote

Hallo,

Er bestaat dus wel zo'n lijst. Want vorig jaar heb ik hem uitgedraaid, maar ik ben hem helaas kwijt geraakt. Graag zou ik van iemand horen op welke site hij terug te vinden is.

En inderdaad Le Jugy met de paddenstoelen staat bij onze kinderen ook nog goed in het geheugen en is dus voor dit jaar ook weer een punt om te bezoeken.

Iedereen nog veel vakantie plezier.

Judith
Naar boven
Judith
Gast

BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2006, 7:24 pm    Onderwerp: gevonden de lijst met parkeerplaatsen langs de route peage Reageer met quote

Hierbij de site met parkeerplaatsen langs de route peage:

http://www.parisrhinrhone.com/vf/carteguide/carteguide.asp

Veel succes ermee. Het zijn in totaal 25 pagina's maar je kunt ook alleen je eigen route printen.

groetjes Judith
Naar boven
centerparcsforum.nl
Gast

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007, 7:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf ben ik altijd erg gecharmeerd van de aire waar heel veel houten soldaatjes staan. Eraan gelegen is een autogrill en er ligt een brug over de weg heen. Ook was hier een expositie over de natuur rondom de snelweg.
Naar boven
tamara1
Gast

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007, 3:43 pm    Onderwerp: Re: Mijn favoriete parkeerplaats Reageer met quote

Hoi, wie kan mij vertellen waar er leuke speelparkeerplaatsen zijn op deze route:
Rouen, Paris, Orleans, Tours, Poitiers, Nantes
en
Lille, Paris, Orleans

Groeten Tamara
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007, 6:45 pm    Onderwerp: Re: Mijn favoriete parkeerplaats Reageer met quote

tamara1 schreef:
Hoi, wie kan mij vertellen waar er leuke speelparkeerplaatsen zijn op deze route:
Rouen, Paris, Orleans, Tours, Poitiers, Nantes
en
Lille, Paris, Orleans

Groeten Tamara

Voor Lille-Parijs staan de parkeerplaatsen met speeltoestellen hier. Even snelweg A1 selecteren en jeux pour enfants aanklikken.
Ten zuiden van parijs in Cofiroute gebied hier met je muis over de gewenste parkeerplaatsen gaan. de autoroute Paris-Normandie vermeldt niet of er speelplaatsen op de aires zijn.
Naar boven
Debbie18
Gast

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007, 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is wel een ultra late reactie van mij, excuses daarvoor. Maar ben dit jaar begonnen met studeren enzo. Erg druk gehad. Hier is een link naar de kaart die ik heb. Hij is van de organisatie Paris, Rhin, Rhone. Hij gaat dus niet helemaal tot aan de spaanse grens maar hij is wel ontzettend leuk!

Helemaal onderaan in het keuzevak kun je de version complet krijgen.
Ik heb nog zo'n soort iets, alle parkeerplaatsen met hun voorzieningen maar dan zonder kaart maar wel met kilometerpaaltje enzo erbij. Ik weet niet meer waar ik deze vandaan heb maar ik zal eens kijken.
Naar boven
PePo

Foto's: 10

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007, 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gedownload en de pagina's die we gaan gebruiken, uitgeprint voor in het kaartenboek. Nou hebben we een gps (sony) twee michelin-boeken, routekaartje van ANWB en deze kaarten, als we nou nog fout rijden....
Naar boven
Phoonke
Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007, 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PePo schreef:
Gedownload en de pagina's die we gaan gebruiken, uitgeprint voor in het kaartenboek. Nou hebben we een gps (sony) twee michelin-boeken, routekaartje van ANWB en deze kaarten, als we nou nog fout rijden....

Het kan geloof me... wij rijden al 6 jaar dezelfde route en er was devation (wegomleiding) in lyon en ja ik was gezien Confused ik hierdoor wel het stadium van Lyon gezien maar wanneer ik terug op de juiste route was heeft het toch een half uur geduurd
Naar boven
Beekje
Gast

BerichtGeplaatst: di 03 jul 2007, 8:39 am    Onderwerp: site van asf met gegevens over alle parkeerplaatsen Reageer met quote

Voor alle info over alles wat er op de wegen van frankrijk gebeurt en te vinden is kun je kijken op de site:
http://www.asf.fr/control/index.aspx
Naar boven
Nelle

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007, 10:52 pm    Onderwerp: Info leuk P's Reageer met quote

Debbie18 schreef:
Dit is wel een ultra late reactie van mij, excuses daarvoor. Maar ben dit jaar begonnen met studeren enzo. Erg druk gehad. Hier is een link naar de kaart die ik heb. Hij is van de organisatie Paris, Rhin, Rhone. Hij gaat dus niet helemaal tot aan de spaanse grens maar hij is wel ontzettend leuk!

Helemaal onderaan in het keuzevak kun je de version complet krijgen.
Ik heb nog zo'n soort iets, alle parkeerplaatsen met hun voorzieningen maar dan zonder kaart maar wel met kilometerpaaltje enzo erbij. Ik weet niet meer waar ik deze vandaan heb maar ik zal eens kijken.

Hi allen/Debbie18
Graag wil ik lijst van Paris, Rhin, Rhone (de link geeft een foutmelding, of een vergelijkbare) ivm leuke kinder P's van Parijs richting Bordeaux. Alle info is welkom! We vertrekken over een week dus svp zsm. Alvast bedankt.
Naar boven
wimensimone@casema.nl
Gast

BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2007, 9:18 am    Onderwerp: Re: Mijn favoriete parkeerplaats Reageer met quote

hallo, ik zou ook erg graag die lijst met parkerplaatsen hebben.
op de route Parijs-nantes A11 alvast heel erg bedankt.
groet,
wim.
Naar boven
saskia
Gast

BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007, 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag ergens dat je voor Parijs de parkeerplaats Vemars west aanprijst, omdat daar de Bison Fute met een standje staat met info over de drukte rond Parijs. Nu kreeg ik afgelopen maand de Kampioen met daarin een boekje over Frankrijk. Voor de terugweg werd Vemars-oost juist afgeraden, omdat er ongure types zouden rondlopen. Nu weet je natuurlijk niet of de ANWB dit op een eenmalg bezoek fundeert of dat het er elke keer raak is. Maar mijn vraag is of je een idee hebt of dit ook geldt voor de westkant met de Bison Fute stand. (Ik had nl deze P al als pauzeplek in mijn routeplanner ingevoegd.)

Alvast bedankt. Saskia.v.h
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 1 van 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: