Frankrijk
 Forum

Logo

Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Camargue
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Nancy
Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Camper in Frankrijk
Hurktoilet als relax-feauteuil
Nieuws feeds
Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

Waar is de speeltuin langs tolweg ?

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
mke

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2006, 8:23 am    Onderwerp: Waar is de speeltuin langs tolweg ? Reageer met quote

Mijn vrouw en ik weten het elk jaar weer niet. Waar is die grote speelplaats die honderden meters van te voren staat aangegeven met levensgrote kabouters. Er zijn klimpaddestoelen te vinden en hele grote glijbanen. Volgens mijn vrouw in de buurt van Macon, volgens mij ergens net na Lyon. Wie o wie kan mij vertellen waar dat deze speeltuin is? (wegnummer, afrit ?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Marco B
Gast

BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2006, 9:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aire de Jugy, aan de A6 in zuidelijke richting tussen Chalon en Macon
Naar boven
mke

BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2006, 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank ! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
emmely
Francofiel

BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006, 7:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

ja, inderdaad Aire de Jugy, met grote paddestoelen, echt helemaal geweldig voor de kids
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mabel
Gast

BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006, 8:57 pm    Onderwerp: lijst met speelplaatsen? Reageer met quote

In vervolg op deze vraag: bestaat er ook een lijst op papier dan wel internet met leuke kinderspeelplaatsen? Of aangegeven op bepaalde kaarten? Alle suggesties zijn welkom.

Dank en groeten,

Mabel
Naar boven
Peter Koster
Site Admin

Foto's: 13

BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006, 1:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Da's een goede vraag. Bij mijn weten kun je hooguit op de site svan de autoweg-exploitanten kijken waar parkeerplaatsen met speelplaatsen zijn, maar nergens staat hoe groot en of leuk die zijn.
Weet je wat, ik maak er een aparte draad voor aan, die bovenaan blijft staan. Vertel wat jij de leukste parkeerspeelplaats vond!
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Gast

BerichtGeplaatst: do 13 jul 2006, 7:27 pm    Onderwerp: Re: lijst met speelplaatsen? Reageer met quote

[quote="Mabel"]In vervolg op deze vraag: bestaat er ook een lijst op papier dan wel internet met leuke kinderspeelplaatsen? Of aangegeven op bepaalde kaarten? Alle suggesties zijn welkom.

Dank en groeten,

Mabel[/quote]

http://www.asf.fr/control/index.aspx?pageid=InternetV3Anglais.11544
Naar boven
simonep
Gast

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik hoorde dat Jugy een leuke stopplaats zou zijn voor mijn zoontje.
ik zou heel graag willen weten of je hier (Le Jugy) een restaurantje heb waar je kunt ontbijten of een winkel waar je bijv. broodjes kunt kopen.
wij zullen hier op maandagmorgens rond 7 uur aankomen(4 juli)
de bedoeling is dan echt een lange stop te maken met onze 5 jarige, dan lekker ontbijten, daarna kan hij lekker spelen en intussen kan mijn man lekker even uurtje slapen.

of weet iemand iets terug of verder waar we dat beter kunnen doen ?
(wij zijn niet bekend met de route dus graag uitleg waar het zich dan bevind)

ohja,en, zijn er gewone toiletten ?

alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord

groetjes Simone
Naar boven
eriktiel
Senior Francofiel

Foto's: 2

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

voor de kinderen is deze leuk met de grote paddestoelspeeltuin maar eten kun je daar niet. En onbewaakte wc's......Misschien dat er een kraampje zomers staat met fruit maar als je echt goed wil eten moet je een aire voor deze stoppen, die heeft een restaurant en tankstation. Óf 2 aires ná Jugy (de eerstvolgende is een kleintje) die heeft ook alles zoals restaurant en tankstation.
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
simonep
Gast

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

dank je wel ! misschien kunnen we dan eerst onze zoon lekker laten spelen en dan nog even doorrijden naar die andere stop om te eten.

nog 2 vraagjes Embarassed
we hebben extra tijd ingecalculeerd voor evt. druktes en files onderweg,maar stel dat we die niet hebben en we zijn erg vroeg daar zijn....weet je misschien of dat restaurant ook smorgens vroeg open is?
en is daar evt. ook een leuke speeltuin ?

groetjes Simone
Naar boven
eriktiel
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij zijn de rest. niet héél vroeg open. Maar dan kun je altijd een broodje bij een tankstation pakken en sommige tankstations hebben ook een aparte broodjes zaak zoals hier in NL waar je ook DeliFrance wel eens heb.
Wij nemen bevroren bolletjes mee onderweg die in de koelbox langzaam ontdooien en dan pakken we bij een tankstation vers beleg of jam met koffie en voor de jongens een pakje melk ofzo....
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
simonep
Gast

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat een goede tip van die broodjes Erik !

dank je wel voor je reacties, ik ben er erg blij mee Very Happy

groetjes Simone
Naar boven
eriktiel
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ok!
ik denk dat het eerste weekend van juli wel rustig is (volgens franse normen dan) en het wel mee valt met de file's.
Hooguit bij de tolpoorten (tip: neem creditcard en je rijd langs iedereen op) en misschien bij de luxemburgse grens die wat smal is en wel eens verkeer ophoud.
Naar boven
simonep
Gast

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 8:23 pm    Onderwerp: simone Reageer met quote

met de creditcard betalen had ik inderdaad al een keer gehoord, ik was het alweer vergeten! dat gaan we dus nu zeker doen.

ik hoop ook op weinig verkeershinder,maar je weet het nooit.
we hebben met boeken wel een beetje rekening gehouden met de verkeersdrukte op de heenreis,zondagavond/nacht rijden aankomst maandag.
over de terugweg hebben we minder goed over na gedacht, we vertrekken namelijk op 14 juli weer naar huis, en dan is het nat.feestdag in Frankrijk,dus dikke kans op erge drukte op de weg....ik denk dat we er beter aan doen om de avond/nacht er voor al weg te gaan en dan de nacht doorrijden.
Naar boven
E-vent
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aire de Jugy zit tussen Chalon-sur-Saône en Tournus, aan de rijbaan richting Lyon.
Zie ook de foto's
Naar boven
eriktiel
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

credit card absoluut doen!! kan soms aardig wat minuten in de file schelen! ik heb zelfs een dakkoffer en bij de "Carte Bank" hangt zo'n 2 meter hoogte bord, en verboden voor dakkoffers maar die negeer ik gewoon en kan dan lekker doorrijden. En achter je zie je die laaaaange rij die contant willen betalen.....
Naar boven
E-vent
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Meeste auto's zijn met dakkoffer net geen twee meter en dan kun je inderdaad probleemloos door die poortjes. En terecht, want je betaalt voor je hoogte die geen 2 meter is. Maar als je een dakkoffer op bijvoorbeeld een renault kangoo hebt (van zichzelf al 1.85 meter hoog) heb je een probleem.
Naar boven
simonep
Gast

BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wij hebben ook een dakkoffer,een middelmaatje op een volkswagen,ds wij kunnen dan denk ik zo onder de poort door.
bord negeren en gewoon doen dus Very Happy
Naar boven
eriktiel
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/vervoer/naar-frankrijk/Betalen-bij-de-tolpoortjes.html?nodeID=126&EditoID=89081
kijk op deze site en die foto met de tolpoortjes.
Daar zie je de afbeelding met een kruis door de dakkoffer. maar eronder hangen kettinkjes. ik rij hier altijd gewoon door! En dan niet de "T' want da's voor abonnementen maar waar "CB" op staat, oftewel "Carte Bance" de credit card.
Ik heb een opel astra en als ik naast de auto met koffer sta ben ik ongeveer even hoog, en ik ben 1.85m en ik heb nog nooit problemen gehad.
Naar boven
eriktiel
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

op die site staat ook hoe je betaal met de credit card.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 1 van 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: