Frankrijk
 Forum

Logo

Jouw Foto's  Weblog  Forum  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Camargue
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Nancy
Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Camper in Frankrijk
Hurktoilet als relax-feauteuil
Nieuws feeds
Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

Route National

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
Ivy

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006, 12:49 pm    Onderwerp: Route National Reageer met quote

Dit jaar gaan we naar de Provence. Ik herinner me van jaren geleden toen we met regelmaat naar de Ardeche gingen dat er grote stukken van de route national goed te rijden waren. Dus zonder opstoppingen in kleine stadjes of uren achter trekkers. Ook dit jaar wil ik graag de autoroute combineren met de N 74-N6 en N7. Is er iemand die ervaring heeft met deze wegen? En weet welke stukken goed doorrijden? (wij zijn tevreden met 90 km per uur.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006, 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je tol wilt uitsparen, kun je het beste vanaf Nancy de N57 naar Épinal en Besançon nemen, en vervolgens de N83 via Lons-le-Saunier naar Bourg-en-Bresse. Op deze route liggen nauwelijks dorpjes en het is voor een groot gedeelte 4 rijstroken. Ten zuiden van Lyon is de RN minder, en verlies je vrij veel tijd. Voor dat deel zou ik gewoon de A7 nemen.
Naar boven
Ivy

BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006, 9:50 pm    Onderwerp: Route National Reageer met quote

Hallo Gast,

Bedankt voor je antwoord. We gaan de route zeker rijden.
Naar boven
rewvfdcs xzcz
Gast

BerichtGeplaatst: di 04 jul 2006, 8:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kan je ook iets vertellen over de route napoleon? (snelheid, kwaliteit, etc?)
Naar boven
Ds79m
Francofiel

BerichtGeplaatst: di 04 jul 2006, 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Route Napoleon is op zich van goede kwaliteit (wegdek, stopmogelijkheden, etc.), maar het is wel een weg die berg op, berg af gaat. De tijdswinst van deze route zit hem vooral in het feit dat het de kortste weg is naar sommige bestemmingen in de Alpen. Er zijn wel wat stukjes snelweg bij Grenoble en Gap geopend, maar het merendeel blijft 2 rijstroken. Ik denk dat het tot ongeveer de hoogte van Castellane de snelste route is naar het zuidoosten.

[size=9]Overigens zou ik dan wel voor de N75 kiezen tussen Grenoble en Sisteron, maar dat terzijde.[/size]
Naar boven
urgert
Gast

BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006, 9:45 pm    Onderwerp: als je kiest voor de mooiste route Reageer met quote

Kies dan de N85. De route is veel fraaier (zeker in het rustige ochtendgloren) dan de N75.
Naar boven
Tom2cv

BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006, 9:16 am    Onderwerp: Re: als je kiest voor de mooiste route Reageer met quote

[quote]Kies dan de N85. De route is veel fraaier (zeker in het rustige ochtendgloren) dan de N75.[/quote]

Ja maar in deze periode is het wel heel druk met vakantie verkeer vooral rond Gap erg dalen vanaf Ned gezien, hierdoor niet erg geschikt voor beginnende caravan bestuurders. Ik vond de N75 ook erg mooi hoor Wink
Naar boven
emmely
Francofiel

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006, 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ben ik met Tom eens, wij rijden als we richting de Provence en Alpen gaan, altijd de N75, de N85 is met caravan haast niet te doen (vooral niet met druk en warm weer, motor ad kook) de N75 is een prachtige route die je door "Parc du Vercors" stuurt (ook mooie campings in deze omgeving richting Crest en Die via Col de la Croix Haute en koop onderweg ad linkerkant op de N75 bij de benzinepomp één vd lekkerste wijnen die Frankrijk rijk is: CLAIRETTE DE DIE....heerlijk bubbelige fruitige witte wijn, moulleux)

Fijne reis
Naar boven
Ivo
Gast

BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007, 5:53 pm    Onderwerp: Nog steeds goed te rijden? Reageer met quote

Volgend jaar willen we met onze scoutinggroep misschien naar de Vercors voor een meerdaagse trektocht. Omdat we met meerdere auto's zullen moeten reizen, lopen de tolkosten op de autoroutes nogal op. Echter, willen we wel binnen 1 dag op onze plaats van bestemming aankomen. Plan is om te reizen op de zaterdagen van de Meivakantie (2008)

Is de hier beschreven route over de N57-N83-N75 nog steeds goed te bereiden en is daarmee Grenoble binnen een reisdag van ca 14 uur te bereiken?
Als de N57 en N83 werkelijk grotendeels dubbelbaans zijn, lijkt mij dat een prima alternatief.
Hoe goed is de N75 tussen Bouge-en-Bresse en Grenoble? Zijn daar ook grote stukken dubbelbaans, of gaat deze route door vele dorpen en is wellicht op dit traject de route A42-A432-A43 een beter alternatief? Of de doorsteek over de D522 naar de N85?

Ik weet dat we nog wel even de tijd hebben, maar een en ander moet wel duidelijk zijn voordat we dit naar de leden communiceren.
Naar boven
Tom2cv

BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007, 6:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

N57-N83-N75 is goed te doen met normale auto's, Rond Grenoble gebruik je gewoon de toll-vrije snelweg. Verders is de N83 niet grotendeels dubbelbaans, maar je hebt genoeg plekken waar het even dubbel is.

Je komt op sommige stukken wel door dorpen maar dat valt op zich wel mee, Zelfs als je je aan de max snelheid houd is dit met normale auto's in 14 uur te doen (wel een beetje doorrijden natuurlijk). Ik rij al meer dan 10 jaar minstens één keer per jaar die kant op en de bovengenoemde optie is het makkelijkst en snelst. Ik heb allerlei vage D-wegen geprobeert maar als je "haast" hebt gewoon simpel houden. Daarnaast is het een heel rustige route, ik deze route ook op een zwarte zaterdag gereden...nes pas de traffic Very Happy

Maar als goede voorbereiding van jullie kamp gaan jullie toch eerst het gebied verkennen? Leuk klussje voor een langweekend Wink

Tom2cv ex-verkenner.
Naar boven
Ivo
Gast

BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007, 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je snelle antwoord Tom!

Het nationaal park zelf is bij ons al uit eigen ervaringen bekend. Bovendien ken ik een aantal mensen die jaarlijks een meerdaagse tocht voor onervaren jeugd door de Vercors begeleiden (Docenten van een plaatselijke middelbare school die elk jaar een tocht door de Vercors aanbiedt als alternatief voor een standaard Ardennen-werkweek).
Alleen deze route binnendoor kennen we niet. Van de Autoroute du Soleil weet ik dat je er goed kunt doorrijden, maar dit alternatief scheelt op een retour circa 80 euro per auto, dus is in mijn ogen op z'n minst het overwegen waard.
Als het er wat betreft tijd in zit om 'even' heen en weer te rijden, zullen we dat zeker doen. Maar dit wordt een activiteit die we naast het reguliere zomerkamp willen aanbieden. Dus ook het zomerkamp van 2008 zal de nodige tijd opeisen.
Is de 14 uur die jij noemt inclusief of exclusief een paar korte stops onderweg? Misschien heb je een indicatie hoelang jij er over doet via de Autoroute. Jouw reistijd zal immers voor een deel afhankelijk zijn van je stops.
Naar boven
Tom2cv

BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007, 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk verhaal, die 14 uur die ik jou voorspel reken ik om de 2 uur een 15min pauze dat doe ik zelf ook altijd en is wel zo veilig. Ik rij zelf vanuit het westen van NL in 12 uur naar Lons les Saunier en vandaar uit in 4 uur naar Sisteron das alweer een stuk voorbij Grenoble. Wellicht kan je raden wat voor auto ik rij Laughing Dus een reguliere auto pakt de eerste 600 km al 30 km in het uur meer...dus ik zou zeggen makkie. Je moet denk ik wel een beetje gewend zijn aan lange stukken rijden.
Naar boven
Ivo
Gast

BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007, 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jouw auto kan ik zeker wel raden. Ikzelf rij in een Mini, maar dan wel uit 1 van de laatste bouwjaren met een 1.3 injectie motortje. Zonder imperiaaltje is het daarmee geen probleem om 120 of 130 GPS-kilometers per uur te rijden, dus hopelijk schiet dat de eerste paar honderd kilometers inderdaad flink op. Ook in de bergen wil het lage gewicht wel vooruit.
Het is de bedoeling om de imperiaal thuis te laten en gewoon lekker compact in te pakken en de bagage over de auto's te verdelen. Iedereen zal z'n bagage immers een hele week op z'n rug moeten dragen. Dat scheelt flink in mijn acceptabele kruissnelheid op de snelweg.

Lange afstanden zijn voor de chauffeurs geen probleem, en ik verwacht dat we minimaal 1 'reserve' chauffeur hebben om eventueel even af te wisselen als dat nodig is. Op de snelweg moet ik zowieso uiterlijk elke ca 2,5 uur een tankstop inlassen, waarbij er uiteraard ook even de benen gestrekt worden. Op de binnenwegen zullen we ook regelmatig stoppen. Niet alleen voor de veiligheid, maar ook zeker voor het humeur van alle inzittenden van de volle auto's (4 of 5 personen per auto) lijkt mij dat zeer gewenst.

Ik weet in elk geval genoeg, wat mij betreft gaan we het gewoon proberen over deze route. Nu nog even de rest overtuigen. Die 80 euro per auto (retour) is een hoop geld, daar betaal ik bijna een jaar wegenbelasting van!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: