| Auteur |
Bericht |
mouse1277
Geregistreerd op: 2-7-2012 Berichten: 2 Foto's: 0 Woonplaats: Tilburg
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012, 12:02 pm Onderwerp: Zaterdag 28 juli 2012 naar Frankrijk. Hoe laat vertrekken?
|
|
|
Wij gaan al jaren naar Frankrijk maar meestal pas heel laat in het seizoen.
Nu blijkt 4 augustus zwarte zaterdag te zijn maar dat geldt ook voor een groot gedeelte voor 28 juli.
Wij moeten via de route du soleil naar de Ardeche.
Wij zijn van plan om op vrijdagavond/zaterdagnacht te gaan rijden maar hoe laat moeten we weg om van (bijna alle) files verstoken te blijven?
Meestal gaan we om een uurtje of 2 rijden maar ik heb het gevoel dat we deze keer zeker eerder weg moeten.
Ik begrijp dat overnachten ook een optie is maar dat is geen keuze.
Ik ben liever (filevrij) heel vroeg op de locatie (en hou me dan wel bezig voordat ik ‘s middags kan inchecken) dat dat ik mezelf helemaal klem rij.
bedankt voor de adviezen van de ervaren "drukke dagen rijders"! |
|
| Naar boven |
|
 |
E-vent Senior Francofiel
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012, 1:08 pm Onderwerp:
|
|
|
| Ga liever later rijden. De drukte bij Parijs komt vrijdagavond laat al op gang, dus als je hier om middernacht of eerder vertrekt sluit je achteraan aan in de file. Dan liever zaterdag in de loop van de ochtend vertrekken en evt ergens overnachten om zondag aan te komen. |
|
| Naar boven |
|
 |
mouse1277
Geregistreerd op: 2-7-2012 Berichten: 2 Foto's: 0 Woonplaats: Tilburg
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012, 1:42 pm Onderwerp:
|
|
|
Bij Parijs kom ik helemaal niet.
Ik rij via Brussel, Namen, Metz, Straatsburg, Dijon, Lyon, etc.
En is die 28e echt wel zo'n verschrikking?
Heb ik niet toch geluk dat ik deze week ga en niet een week later? |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 428 Foto's: 13 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012, 5:58 pm Onderwerp:
|
|
|
| De 28e is niet zwart, maar rood, al zul je in de praktijk niet veel verschil merken. Het beste klik je je reisdatum even aan op de voorspeller van Vinci Autoroutes, dan zie je van uur hoe de drukte op jouw route zich waarschijnlijk ontwikkelt. Wel even aan denken dat deze voorspeller geen zwart kent: rood is het drukste. |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel Senior Francofiel

Geregistreerd op: 19-6-2007 Berichten: 181 Foto's: 2 Woonplaats: Tiel
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012, 7:47 pm Onderwerp:
|
|
|
| de drukte is van snacht 2 uur tot smiddags 15 uur....dus "ontlopen" van de file zit er niet echt in...en ben je eindelijk de snelweg af bij Montelimar, moet je nog een uur door de bergen om in de Ardeche te komen...maar wel mooie route! |
|
| Naar boven |
|
 |
arian121 Francofiel
Geregistreerd op: 19-3-2010 Berichten: 44 Foto's: 3 Woonplaats: hoeven
|
Geplaatst: di 10 jul 2012, 9:46 am Onderwerp: arian121
|
|
|
| Als je vanaf Tilburg rijd ga dan over Maastricht en dan Luik en zo naar Luxenburg, kun je goedkoop tanken. Dan richting Lyon. Hoe laat maak niet veel uit, de files beginnen toch al s`nachts. Ik zou gewoon een uur of 8 vertrekken en zo op je gemak naar Lyon rijden en daar in de buurt een tussen stop plannen. Dan de volgende dag om 7u-7.30 vertrekken naar de plaats van bestemming op je gemak. Kom je uitgerust aan. Goede reis.... |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: di 10 jul 2012, 6:06 pm Onderwerp:
|
|
|
inderdaad, gewoon achter de file aanrijden. en nog iets!! pak in Luxemburg niet het éérste tankstation aan de snelweg (3 km ná de grensovergang) maar de twééde. Daar is het véél minder druk. Bij de eerste kun je zo een half uur staan wachten. Na 24 km/ 15 minuten krijg je weer een grote. Daar is het een stuk rustiger. Op de terugweg precies andersom doen. Dus vanuit Frankrijk niet de eerste maar tweede.
Fijne reis.
Wij gaan 22 juli. |
|
| Naar boven |
|
 |
arian121 Francofiel
Geregistreerd op: 19-3-2010 Berichten: 44 Foto's: 3 Woonplaats: hoeven
|
Geplaatst: di 17 jul 2012, 2:16 pm Onderwerp:
|
|
|
| Wij pakte altijd de Aral is net voor de grens met Frankrijk |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: vr 20 jul 2012, 3:34 pm Onderwerp:
|
|
|
| die bedoel ik ook. maar alleen vanuit Nederland! op de terug weg doe ik precies andersom. Dan is het weer druk bij de Aral. |
|
| Naar boven |
|
 |
brinkie
|
Geplaatst: ma 06 aug 2012, 3:31 pm Onderwerp:
|
|
|
| eriktiel schreef: | inderdaad, gewoon achter de file aanrijden. en nog iets!! pak in Luxemburg niet het éérste tankstation aan de snelweg (3 km ná de grensovergang) maar de twééde. Daar is het véél minder druk. Bij de eerste kun je zo een half uur staan wachten. Na 24 km/ 15 minuten krijg je weer een grote. Daar is het een stuk rustiger. Op de terugweg precies andersom doen. Dus vanuit Frankrijk niet de eerste maar tweede.
Fijne reis.
Wij gaan 22 juli. |
En als de tweede ook erg druk blijkt te zijn, rijd je even naar Frisange (10 minuten verderop, langs de A13). De grens van Luxemburg met hun buurlanden kent meer tankstations dan woningen, zo lijkt het wel... |
|
| Naar boven |
|
 |
|