Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
katienaarfrankrijk
Geregistreerd op: 27-5-2012 Berichten: 4 Foto's: 0 Woonplaats: Utrecht eo
|
Geplaatst: zo 27 mei 2012, 9:36 pm Onderwerp: Eerste keer naar frankrijk op vr 13 juli as
|
|
|
Dag allen,
Wij starten onze vakantie dit jaar op 14 juli op een camping in Nages: Domaine lacanal. We willen vrijdag 13 juli vertrekken en ik heb een overnachting geregeld in Saint Léopardin d'Augy, net boven moulins. De volgende ochtend rijden we het laatste stuk dan.
We gaan voor het eerst naar Frankrijk met onze 2 kids van 2 en 4 jr en natuurlijk is onze wens om dit met zo min mogelijk opstopping te doen.
Wat adviseren jullie ervaren frankrijkgangers ons qua vertrekken vanuit Utrecht NL? Parijs passeren ed. om zo min mogelijk last te hebben van files? En hoe zal het za ochtend zijn om vanaf Clermont-Ferrant verder zuidwaarts te rijden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Ka |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel Senior Francofiel

Geregistreerd op: 19-6-2007 Berichten: 181 Foto's: 2 Woonplaats: Tiel
|
Geplaatst: ma 28 mei 2012, 9:37 pm Onderwerp:
|
|
|
ten eerste wens ik je veel succes op vrijdag de 13e..Op deze dag is het namelijk zéér druk op de weg in Fr ivm 14 juli, dé feestdag in frankrijk.
Het is van Utr naar de overnachting zo'n 8 uur rijden, reken incl rondweg parijs,eten,tanken op zo'n 11 uur rijden. Ik persoonlijk zou dan rond 16-17 uur aan willen komen daar. Vanuit Utr zou ik persoonlijk rond 5 uur vetrekken. Ben je in NL de spits voor en heb je ook wat speling om rond 16-17 uur aan te komen. En wat ik ook fijn vind is dat als je zo vroeg de kids in de auto zet, ze nog lekker verder gaan slapen.
Volgende dag gewoon lekker ontbijten en de weg vervolgen. Het is dan ook nog zeker 6 a 7 uur rijden. Die zaterdag is ook een zéér drukke dag. Het is eenmaal zo dus schuif relaxed aan en maak je niet druk..Je staat nóóit alleen in de file. Ik reken altijd op file en is ie er niet, is dat lekker meegenomen..toch.
Nog wat tips; doe 's morgens bevroren brood in een koelbox, is na enkele uren heerlijk vers. Neenm niet te veel eten mee in de auto, koop liever vers bij een tankstation of restaurant. Wat ik wel doe is een sixpack water van AH meenemen (literflessen). Altijd water bij de hand! Ik plak op de achter zij-ruiten zonnefolie; blijft het koel en de kids hebben geen last van de zon. Die plakdingen vallen er steeds vanaf en de zon schijnt er toch nog langs.
Neem een credit card; kun je bij de tol sneller doorrijden..
Als er nog vragen zijn lees ik het wel..
Frankrijk is al jaren onze reisbestemming! |
|
| Naar boven |
|
 |
katienaarfrankrijk
|
Geplaatst: ma 28 mei 2012, 10:00 pm Onderwerp:
|
|
|
Oooo wat klinkt dat vreselijk! Heb nu al spijt dat we op die dag gaan. Misschien moeten we niet allemaal massaal in het weekend op de camping aankomen:s
Maar je hebt het over druk en file, wat moet ik me daarbij voorstellen? Uren en uren stilstaan? Kilometers stapvoets? Is er een alternatief? Er bestaan toch ook niet-tolwegen? Hoe werkt dat? Is daar ook file en is dat een 80 weg of ook een 100 km weg?
Stel dat we bv om 2 uur vertrekken? Maakt dat wat uit?
Je leest het...een Frankrijk newbee! |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: di 29 mei 2012, 5:17 am Onderwerp:
|
|
|
| hooo..geen paniek. Het kán druk zijn maar op jullie route zal dat voornamelijk rond Parijs zijn. Hoe vroeger je vertrek hoe beter natuurlijk. Ik heb ook wel eens flink in de file gestaan. En dan heb je het over een zwarte zaterdag. Gewoon een uurtje rustig rijden of stil staan. Bij de tankstations en tolpoortjes is het het ergst. Wel eens een tankstation opgereden en een uur gewacht om te kunnen tanken bv... Maar dat is bijna élk weekend in juli en augustus hoor. Maar daarentegen heb ik ook wel eens op een vrijdag ofzaterdag gereden en reed ik aan één stuk door zonder ook maar één file! Kijk, bij tolpoorten is het altijd druk, en alternatieve routes zijn ook druk. Gewoon verstand op nul en gezellig op vakantie gaan. Hoe vroeger weg hoe beter... |
|
| Naar boven |
|
 |
arian121 Francofiel
Geregistreerd op: 19-3-2010 Berichten: 44 Foto's: 3 Woonplaats: hoeven
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012, 8:50 am Onderwerp: 13juli....
|
|
|
| Een alternatief om Parijs te mijden is richting Reims, Troyes, Sens en de nieuwe A19 Orleans en zo verder naar Cler.-Fer. Is nooit druk en het is wel 83km om rijden maar je doet er korter over dan als je Parijs neemt. Ik denk dat de A71 en de andere dag de A75 niet zo heel erg druk zal zijn. Het drukste zal de route de solei zijn. Ik zou zeggen prettige reis.en leuke vakantie. Het is trouwens een hele moie route en vooral het vulkanen land net voor Cler.-Fer. |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: vr 15 jun 2012, 4:50 am Onderwerp:
|
|
|
| en Katie, al iets wijzer geworden? |
|
| Naar boven |
|
 |
katienaarfrankrijk
|
Geplaatst: wo 27 jun 2012, 9:44 am Onderwerp:
|
|
|
Ja! Erg bedankt voor jullie tips!
Het is het volgende geworden: vr 13e vroeg vertrekken rond 4 uur. Parijs vermijden (tenzij onze tomtom die weet waar de files staan zegt dat het kan ) via Troyes en Reims naar onze stop nabij Nevers.
De volgende dag door richting Nages.
De terugweg is op za de 28, ook weer een zeer drukke zaterdag. Dus een overnachting geboekt 200km omhoog vanaf de camping en gaan we zo op ons gemak terug naar NL.
Ik Wens jullie allemaal een leuke vakantie en een veilige reis!
Groetjes, Katie |
|
| Naar boven |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|