| Auteur |
Bericht |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 208 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: do 12 jan 2012, 6:07 pm Onderwerp: hurktoilet hulpstoeltje
|
|
|
Raar genoeg nog niet op de markt gebracht, maar wel heel praktisch voor kinderen en minder validen. Je plaatst het hulpstoeltje boven het gat van een hurktoilet en je doet wat je doen moet. Ook nuttig als mobiel toilet in de natuur (geen last van brandnetels, kraag vol sch... e.d.).
Gemakkelijk te maken van oude kranten en een stuk of 12 kokertjes van rolletjes wc papier. Ongeveer 1/4 liter behangselplak doet de rest. Als kampeerstoel ook bruikbaar en ideaal om te doen bij regenweer op de camping. |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 425 Foto's: 13 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: do 12 jan 2012, 8:00 pm Onderwerp:
|
|
|
| Leuk! Lang geleden had ik al eens een blog over deze kaxtoel die voor de doorsnee knutselaar wellicht iets makkelijker te vervaardigen is. Handig om op het hurktoilet te zitten! |
|
| Naar boven |
|
 |
jos determeijer Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 142 Foto's: 4 Woonplaats: le Val d'Ajol
|
Geplaatst: vr 13 jan 2012, 10:56 am Onderwerp:
|
|
|
| vooral die tekst "alléger la pression des poids lourds" vind ik mooi! |
|
| Naar boven |
|
 |
TheJman
|
Geplaatst: di 31 jan 2012, 5:27 pm Onderwerp:
|
|
|
Is dit compleet gemaakt van papier... Is dit stevig genoeg???
En die toiletten zijn vaak niet proper kan het 'nat' dat in contact komt met de stoel geen kwaad? |
|
| Naar boven |
|
 |

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 208 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
|
| Naar boven |
|
 |
TheJman
|
Geplaatst: wo 01 feb 2012, 3:01 pm Onderwerp:
|
|
|
Zeg Randoloup,
Vermits wij vaak reageren op mekaars posts. Wie ben jij eigenlijk? Je lijkt me veel te weten en wat is dat met die links naar fictieve organisaties met heksen en kabouters...
Weet jij iets over de Wimdu organisatie? En heeft deze organisatie veel meer te bieden in de grootsteden of heeft het ook veel beziens op het platteland.
Laatst aangepast door TheJman op wo 18 jul 2012, 3:29 pm, in totaal 4 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: do 02 feb 2012, 9:58 am Onderwerp:
|
|
|
Ik woon in Frankrijk en ik werk er ook. Ik denk niet dat ik zo heel veel meer weet dan de gemiddelde inwoner met gemiddelde interesses. Als je als buitenlander in Frankrijk gaat wonen, kan ik je in één woord een goede raad geven om je er thuis te voelen: meedoen!
ps: die fictieve organisatie is de 'GunClub'. Een verzameling geocaches. Als je in Frankrijk 'onontdekte' dingen zoekt, ga geocachen! |
|
| Naar boven |
|
 |
TheJman
|
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 3:56 pm Onderwerp:
|
|
|
AAh dan wordt het voor mij al duidelijker. Ik dacht al raar die begint hier over heksen en kabouters hahaha.
Men buurman is jaren geleden richting frankrijk vertrokken om er in een vervallen turks badhuis een BnB te starten. Dit wordt echter niet geaprecieerd door de plaatselijke bevolking dus hij heeft er niets anders dan miserie mee... Ik weet nu niet hoe het de laatste tijd met hem is maar inderdaad als je er zelf woont leer je ook de lokale plekjes. Zo kan hij een uitstekende B&B in zuid frankrijk met lokale tips aan zijn klanten bieden.
Laatst aangepast door TheJman op wo 22 feb 2012, 11:01 am, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
 |
TheJman
|
Geplaatst: di 07 feb 2012, 12:53 pm Onderwerp:
|
|
|
Nu vat ik hem helemaal bedankt |
|
| Naar boven |
|
 |
Antony.
|
Geplaatst: zo 06 mei 2012, 8:32 pm Onderwerp:
|
|
|
Lekker potje, maar als je hoge nood hebt en je moet eerst zo'n ding in elkaar draaien, dan heb je een probleem. En dan moet je ook nog je kont afvegen met die behangselplakvingers. Dat lukt me nooit.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een noodstop in een maisveld, terwijl een veld met zonnebloemen een goed alternatief is. |
|
| Naar boven |
|
 |
|