| Auteur |
Bericht |
renaat Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 134 Foto's: 0 Woonplaats: haspengouw-limburg-be
|
Geplaatst: wo 22 feb 2012, 5:22 pm Onderwerp: alcoholtester verplicht in 2012
|
|
|
Vanmorgen gehoord op radio 1:
Vanaf 1 juli 2012 moet iedere chauffeur in Frankrijk, in zijn auto, een alcoholtester hebben.
Vanaf 1 november 2012 zullen , bij afwezigheid van de ethylometer (sic), boetes van 11 € uitgeschreven worden.
Deze regel geldt ook voor buitenlanders 'en France'.
Rest een troost; de tester zou te koop zijn voor enkele Euro's. |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel Senior Francofiel

Geregistreerd op: 19-6-2007 Berichten: 181 Foto's: 2 Woonplaats: Tiel
|
Geplaatst: do 23 feb 2012, 4:27 pm Onderwerp:
|
|
|
| mooi, dan hebben we er dus nog geen nodig in juli as, want we krijgen nog geen boete. |
|
| Naar boven |
|
 |
E-vent Senior Francofiel
|
Geplaatst: do 23 feb 2012, 8:14 pm Onderwerp:
|
|
|
| Die dingen kosten euro of 6, 7 |
|
| Naar boven |
|
 |
renaat Senior Francofiel

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 134 Foto's: 0 Woonplaats: haspengouw-limburg-be
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 4:32 pm Onderwerp:
|
|
|
twee bemerkingen:
1°als je bij een politiecontrole geen alcoholtester aan boord hebt, dan wordt e.e.a. geregistreerd / geverbaliseerd / genoteerd en sta je nnn minuten op de pechstrook.
2°nu blijkt ook dat je TWEE alcoholtesters aan boord moet hebben ...tja... |
|
| Naar boven |
|
 |
Stitch15

Geregistreerd op: 28-10-2008 Berichten: 9 Foto's: 0 Woonplaats: Amersfoort
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 9:26 pm Onderwerp:
|
|
|
Zal je net zien dat je er als tourist om de haverklap uit wordt gepikt voor een controle...
Dan toch maar aanschaffen. Maar 2 stuks? ??? |
|
| Naar boven |
|
 |
RandoLoup Senior Francofiel

Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 207 Foto's: 0 Woonplaats: Wintershouse, Alsace (67)
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 10:15 pm Onderwerp:
|
|
|
| Je kunt bij de gendarmerie gratis blaaspijpjes ophalen die aangeven of je wel of niet teveel hebt gedronken. Je zegt dat je een feestje geeft en je krijgt zo een zak vol mee! |
|
| Naar boven |
|
 |
E-vent Senior Francofiel
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 11:33 pm Onderwerp:
|
|
|
| @stitch15: 't is net als met condooms: je zult maar zonder zitten! |
|
| Naar boven |
|
 |
Frankrijkmethond
|
Geplaatst: zo 26 feb 2012, 7:15 pm Onderwerp:
|
|
|
Alcohol en bepaalde lichamelijke prestaties gaan niet vaak samen...ook in Frankrijk niet E-vent!
Soit dit en passant, is er niet een Europees reglementje dat deze situatie recht trekt? Ik geloof mijn ogen niet hier.
Frankrijkmethond |
|
| Naar boven |
|
 |
E-vent Senior Francofiel
|
Geplaatst: zo 26 feb 2012, 11:25 pm Onderwerp:
|
|
|
Dat heb ik toch ook niet beweerd, Frankrijkmethond? Ik heb alleen maar gezegd dat de overeenkomst is dat je ze op onverwachte momenten nodig kunt hebben...
Overigens koop je testen voor eenmalig gebruik voor pak 'm beet 1 euro per stuk bij de hypermarché en de apotheek, dus da's niet iets om erg moeilijk over te doen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Frankrijkmethond
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012, 10:01 am Onderwerp:
|
|
|
Alcoholcontrole is prima, laat die handhavers maar veel controleren. Maar waar ik me zo over verbaas, is het feit dat een mogelijke verdachte zelf het fysieke handhavingsinstrument (te gebruiken tegen zichzelf) bij zich moet hebben. Daar wrikt iets, juridisch gezien. De policiers kunnen nooit weten of er niet met het apparaat geknoeid is en je al die promilages wit wast door een simpel filtertje. Heb nog nooit geblazen, dat is duidelijk maar die testers horen te worden aangeleverd door de politie zelf.
Frankrijkmethond |
|
| Naar boven |
|
 |
Marieke71 Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012, 10:51 am Onderwerp:
|
|
|
| Het idee is dat jij jezelf test voordat de politie het doet. En dan zelf zo verstandig bent niet achter het stuur te kruipen als je te veel gedronken hebt. Zo gek is dat toch niet |
|
| Naar boven |
|
 |
|