Frankrijk
 Forum

Logo

Chat  Jouw Foto's  Weblog  Forum  Evenementen  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Nieuws feeds

Het Hurktoilet op je
Google Toolbar

Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verblijf in Frankrijk

Slechte start van het Franse jachtseizoen

Plaats nieuw bericht  
Auteur Bericht
RandoLoup
Senior Francofiel

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: Sat 01 Oct 2011, 9:28 pm    Onderwerp: Slechte start van het Franse jachtseizoen Reageer met quote

Dat er erg veel ongevallen gebeuren tijdens de jacht in Frankrijk, is niet nieuws. Elk jaar halen wel weer een aantal opmerkelijke gebeurtenissen het tv-nieuws.

Het jachtseizoen is nog maar amper een maand open en er zijn al vijf jagers omgekomen en anderen gewond geraakt (die soms niets met de jacht te maken hadden)

Ik ben geen jager en ik jaag ook niemand schrik aan. Maar als je rond deze tijd van het jaar de Franse bossen of het platteland ingaat te voet of op de fiets... neem ALTIJD een oranje of geel veiligheidsvest mee!!

overzicht jachtongevallen september 2011
http://www.randoloup.com/nl/?p=432
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
E-vent
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Sat 01 Oct 2011, 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo lang Franse jagers zelfs natuur-ontdekkingspaden niet ontzien, mijd ik in het jachtseizoen de Franse natuur Evil or Very Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Mon 17 Oct 2011, 3:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt de natuur mijden, maar ook op de openbare weg ben je niet altijd veilig in gebieden waar in Frankrijk gejaagd wordt.

In het buitengebied dien je tijdens het jachtseizoen beslist een oranje of gele veiligheidsvest te dragen (kinderen ook). Wil je op zeker spelen dan is een stevig kevlar kogelwerend vest uit de dump ook aanbevolen. Dit houdt doorgaans hagelschoten tegen en veelal ook kogels. die van veraf geschoten zijn. Ik heb het bij fiets- en wandeltochten altijd aan of op z'n minst bij als ik schoten hoor.

In de eerste helft van oktober kwamen alweer 7 mensen om tijdens de jacht.

http://www.buvettedesalpages.be/accidents-de-chasse-en-france-saison-2011-2012.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
jos determeijer
Senior Francofiel

Foto's: 4

BerichtGeplaatst: Mon 17 Oct 2011, 10:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Of zoals de voormalige president Chirac gezegd zou hebben: Dat zijn er weer 7 minder!
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Annemieke2
Gast

BerichtGeplaatst: Tue 18 Oct 2011, 12:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kost zo'n kogelvrij vestje?
Naar boven
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Tue 18 Oct 2011, 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf 150 euro 2e hands of minimaal 400 euro nieuw. Gemiddelde prijzen kevlar jeans of bomberjacks tussen 600 en 800 euro.
Naar boven
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Tue 22 Nov 2011, 5:25 pm    Onderwerp: ... en weer gaat het falikant verkeerd Reageer met quote

Het afgelopen weekend is opnieuw een wandelaar die champignons aan het zoeken was doodgeschoten door een jager. Ongeveer een maand terug kwam ook al een verzamelaar van paddestoelen om het leven door een kogel afkomstig uit een jachtgeweer.

volledige info:
http://www.randoloup.com/nl/?p=513

herinnering:
De meeste dodelijke jachtongevallen met niet-jagers in Frankrijk, doen zich voor tijdens drijfjachten op zwijnen.

Draag ALTIJD een veiligheidsvest. Ook op openbare wegen, vrij toegankelijke gebieden en ook op plaatsen in de natuur waar niet gewaarschuwd wordt voor gaande zijnde drijfjachten
Naar boven
jos determeijer
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Sat 03 Dec 2011, 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Randoloup

In de Nouvel Observateur lees ik net een aardig rekensommetje.
In Frankrijk zijn circa 1 1/2 miljoen jagers, d.w.z. één op de 40 inwoners is jager.
Yves Paccalet eist op democratische grondslagen dat dat 1/40 ste deel zich tevreden stelt met 1/40 ste van het wildbestand.

Ik bedenk nu ook dat er in ons kleine dorpje circa 110 jagers zouden wonen!!

Groet Jos
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Sat 03 Dec 2011, 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig dat de helft van de volwassen fransen zegt een 'randonneur' te zijn, een wandelaar! Twintig maal zoveel. Zo kom ik op 2200 wandelaars op 4400 inwoners in julllie gehucht

De onderstaande jager is in ieder geval geen randonneur (meer). Hij schoot vandaag z'n voet er af, bij zijn poging een mol te vangen.

http://www.sudouest.fr/2011/12/01/came-64-il-se-tire-une-balle-dans-le-pied-en-voulant-tuer-une-taupe-568858-4074.php
Naar boven
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Sat 17 Dec 2011, 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We hadden het al eens over een veiligheidshesje of een kogelvrij vest om je te beschermen in gebieden waar gejaagd wordt. Maar vooral zo'n kogelvrij vest is erg duur én biedt geen 100% bescherming.

Goedkope en 100% effectieve optie om het gevaar van rondvliegende kogels van jagers bij drijfjachten te ontwijken. Een jachthoorn of wel 'corne d'appel' en die heb je al voor een tientje!! Beland je tijdens een wandel- of fietstocht in of nabij een gebied waar een drijfjacht plaatsvind, dan blaas je erop en de jacht wordt per direct (verplicht) afgeblazen.

Meestal is het een signaal om te zeggen dat het tijd is voor een borreltje. De jager haast zich naar de plek van samenkomst om er 'eentje of meer te pakken'. Het is de best gevolgde regel in de jacht! Bovendien bestaan er geen wetten in Frankrijk dat het in de bossen verboden is om te claxonneren.

http://www.decathlon.fr/corne-dappel-id_8157732.html
Naar boven
RandoLoup
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Mon 23 Jan 2012, 9:57 pm    Onderwerp: Jager (81) doodt kind van 12 jaar. Reageer met quote

Een van de grootste drama's van het Franse jachtseizoen 2011/2012 waarbij nu al 40 doden vielen. Het voorlaatste dodelijke slachtoffer is een kind van 12 jaar dat bij z'n vader achterop een quad zat en dodelijk in het hoofd werd getroffen. De man stopte op een weg langs een privébos om een gesprek aan te gaan met 'n 81 jarige jager m.b.t. het ontbreken van voldoende waarschuwingsborden bij de jacht. Het geweer van de jager ging daarbij - zoals de autoriteiten vermoeden - geheel per ongeluk af. Maar een nader onderzoek volgt nog.

links
http://www.randoloup.com/nl/?p=576
http://www.buvettedesalpages.be/accidents-de-chasse-en-france-saison-2011-2012.html
Naar boven
TheJman

BerichtGeplaatst: Thu 26 Jan 2012, 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

De jacht... Ik vind het een mooie traditie maar jammer genoeg verdwijnt meer en meer het respect voor de bijhorende regels en gebruiken...
Ik ben ook voor 'afgezette' gebieden. Zo kunnen ongelukken met wandelaars vermeden worden. Ik ben een fervent natuurliefhebber en heb een vakantiehuisje in de Ardennen. Dit huisje verhuur ik, enkel in het jachtseizoen hou ik de weekends vrij zodat ik kan gaan jagen. Ik ben sinds jaar en dag ook lid van een sint hubertus vereniging waar mensen nog steeds de jachthoorn hanteren. Wel bij deze samenkomsten is er bij mijn weten nog nooit een accident geweest.

Hier in Brasschaat bij onwe zuiderburen is er jaarlijks een groot feest hier hebben de mensen nog respect voor tradities...
http://www.youtube.com/watch?v=Uig1Vpu6TLU

Laatst aangepast door TheJman op Wed 18 Jul 2012, 11:28 am, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
jos determeijer
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Thu 26 Jan 2012, 10:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vermoed dat die franse jagers zich niet vooraf hebben laten zegenen zoals in Brasschaat. Ja, dan vraag je om ongelukken!
Naar boven
TheJman

BerichtGeplaatst: Tue 31 Jan 2012, 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sint hubertus zal hen waarschijnlijk niet veel kunnen helpen. Maar een oogtest voor de jacht des te meer hahahaha Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verblijf in Frankrijk
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
You can post calendar events in this forum

Verwante berichten
 Onderwerpen   Reacties   Auteur   Gezien   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten Overnachten op weg naar het zuiden? 2 Rika de la Haye 7933 Tue 11 Mar 2008, 11:42 pm
Peter Koster Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten het weer 2 eriktiel 4026 Sun 24 Jun 2007, 11:08 pm
Phoonke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Camping dicht bij Nice maar direct aan het strand 3 Lisjuh 9649 Tue 06 Mar 2007, 7:46 pm
Peter Koster Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Eind Februari naar Zuid-Frankrijk?? 8 cerbere 8562 Thu 21 Dec 2006, 10:36 pm
cerbere Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Campings aan het strand op Corsica 6 Daniël 6442 Thu 16 Feb 2006, 8:29 pm
yrrah Bekijk laatste bericht

GebruikerslijstGebruikerslijst
 RegistreerRegistreer
 ProfielProfiel
InloggenInloggen ChatChat

Campings boeken

Hotels in Frankrijk
Bestemming
Aankomst-datum
Vertrek-datum

Met hulp van DagVlinders 

Het Hurktoilet in de pers Linken naar Het Hurktoilet.
Het Hurktoilet is een initiatief van Peter Koster. Copyrights.

Stem op Het Hurktoilet

Vakantietop   Dordogne toplijst
Op Reis   Dutch Sites

Board Security

8776 Attacks blocked