Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
arian121 Francofiel
Geregistreerd op: 19-3-2010 Berichten: 44 Foto's: 3 Woonplaats: hoeven
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011, 8:28 pm Onderwerp: Tol poortjes
|
|
|
Ik heb gemerkt dat je tegenwoordig veel met de credit kaart moet betalen bij de tolpoortjes.
Bij Vienne en de meeste afritten staan de betaal automaten al. Gaat wel goed. |
|
| Naar boven |
|
 |
Maurits Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011, 10:02 pm Onderwerp:
|
|
|
| Volgens mij kun je bij die automaten ok met contant geld betalen. |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel Senior Francofiel

Geregistreerd op: 19-6-2007 Berichten: 181 Foto's: 2 Woonplaats: Tiel
|
Geplaatst: di 13 sep 2011, 8:05 am Onderwerp:
|
|
|
zoals ik al eerder heb aangegeven is betalen met CC ideáál! Deze zomer met onze vouwwagen richting Frejus geweest (cote d'azur) en heb álles met CC betaald. De reden is: je rijd de hele weg relax rond de 100 km/u en word door jan en alleman in gehaald. Bij de tolpoortjes hou ik links aan voor de "Carte Banc" en er staan hooguit 4 á 5 auto's voor je. Kijk je rechts, dan zie je al die jakkeraars die je net hebben ingehaald in de file voor de normale poortjes staan. En kaart erin,kaart eruit....2 seconde werk. En de tarieven klopten élke keer!
Voor ons alleen nog maar de Credit Card.
Ps; bij steeds meer parkeerautomaten in garage's kun je ook met CC betalen in frankrijk. Geen gedoe meer met een hoop klein geld |
|
| Naar boven |
|
 |
Sancymargriet
Geregistreerd op: 17-9-2010 Berichten: 3 Foto's: 0 Woonplaats: Le Mont-Dore
|
Geplaatst: di 13 sep 2011, 9:05 am Onderwerp:
|
|
|
| Nog eenvoudiger en zeker handig bij grote drukte is het aanvragen van een 'badge'. Zelfs bij grote drukte ben je snel door de péage. En dit is ook voor buiten Frankrijk woonachtigen die in het bezit zijn van een credit card mogelijk. Meer informatie - zelfs in het Engels! - op http://www.alis-sa.com/gb/offres/badgelibert.php |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|