Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
Bloempje
|
Geplaatst: Wed 17 Aug 2011, 8:44 pm Onderwerp: TGV en kamperen
|
|
|
Hallo allemaal.
Heeft iemand van jullie ervaring met het reizen met de TGV naar Zuid Frankrijk en dan kamperen in een mobile home?? Het rijden wordt me een beetje te zwaar en ben op zoek naar info over deze manier van reizen. Het gaat me niet zozeer om het boeken van de reis of de reistijden maar meer om de ervaring op zich. Wat neem je mee en wat laat je thuis?
Alvast bedankt voor jullie reacties
m vr gr
Bloempje |
|
| Naar boven |
|
 |
E-vent Senior Francofiel
|
Geplaatst: Wed 17 Aug 2011, 9:44 pm Onderwerp:
|
|
|
Ik zou alleen kleren en toiletspul meenemen, al het andere koop je daar. Hoef je er niet mee te sjouwen.
Lastigste lijkt me het vervoer tussen tgv-station en je eindbestemming. Plaatselijke bussen rijden vaak maar paar keer per dag, en dan is nog de vraag of je beetje in de buurt van camping uitkomt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Bloempje
|
Geplaatst: Thu 18 Aug 2011, 3:06 am Onderwerp:
|
|
|
| We willen een auto huren, dus dat is het probleem niet. |
|
| Naar boven |
|
 |
henribik
Geregistreerd op: 17-7-2010 Berichten: 5 Foto's: 0 Woonplaats: Mèze, Hérault
|
Geplaatst: Tue 13 Sep 2011, 12:37 pm Onderwerp: TGV en Mobile Home
|
|
|
Openbaar Vervoer + een molbile home + auto huren lijkt mij een uitstekend concept en is veelal goedkoper dan zelf heen en weer rijden met de eigen auto.
De TGV vanaf Brussel Zuid rijdt om Parijs heen direct naar Zuid-Frankrijk.
Nog sneller en goedkoper vlieg je met Transavia of RyanAir hier heen.
Campings in deze streek zetten steeds meer mobile homes neer, die buiten het hoogseizoen voor redelijk tarieven te huur zijn.
Hier wat ervaringen: http://85.17.49.115/forum/topic.asp?ID=29226&p=55 |
|
| Naar boven |
|
 |
Bloempje
|
Geplaatst: Sun 25 Sep 2011, 8:56 pm Onderwerp:
|
|
|
@henribik
We hebben besloten om met de TGV te gaan, een auto en mobile home te huren. Dat laatste doen we al een aantal jaren.
Vliegen is misschien iets sneller, maar voor ons wel duurder.
We hebben de afgelopen weken eens gekeken naar het openbaar vervoer in en rondom Fréjus/St. Raphael, maar dat is geen haalbare kaart.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel Senior Francofiel

Geregistreerd op: 19-6-2007 Berichten: 181 Foto's: 2 Woonplaats: Tiel
|
Geplaatst: Mon 26 Sep 2011, 4:56 am Onderwerp:
|
|
|
| afgelopen zomer ook in Frejus geweest. Ook met de trein vanaf St Raphael naar Monaco geweest. 1 grote chaos!! ze waren deze zomer met het spoor bezig dus alles reed niet meer volgens het boekje. Op élk station grote massa's mensen die niet wisten van hoe en wat maar gelukkig liepen er veel medewerkers van het spoor om te helpen, die ook engels spraken. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls You can post calendar events in this forum
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|