| Auteur |
Bericht |
Freddo
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010, 4:00 pm Onderwerp: Toltarieven en peage | Zegen of vloek?
|
|
|
| Er is al veel gezegd over de toltarieven en peage op de Franse snelwegen. Ik blijf echter een voorstander van dit systeem. Het is elke keer weer een genot om de lange afstanden naar het zuiden te kunnen rijden met de luxe van de goed geoutilleerde wegrestaurants en parkeerplaatsen. Daar betaal ik graag een paar Euri voor. Op de website Kilometerheffing vindt je een brochure met de juiste toltarieven zodat je niet verrast wordt door de prijzen. Kan iemand mij vertellen wat de nadelen dan wel zijn behalve die paar centen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 388 Foto's: 12 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010, 7:00 pm Onderwerp:
|
|
|
| Eh tja... Elke routeplanner vermeldt hoeveel tol je kwijt zult zijn. Deze site is een raadsel, want welke tarieven geeft ze, die voor motoren, losse auto's of auto's met caravan? Dat scheelt flink, maar de bezoeker kan niet kiezen. |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel

|
Geplaatst: ma 12 apr 2010, 9:05 pm Onderwerp:
|
|
|
ben er wel een voorstander van. Inderdaad nette wegen, meestal schone parkings, goede restaurants, overal rijd de franse wegenwacht.
Enigst minpuntje is de file voor de poortjes. Die ik trouwens aardig voorbij knal om met een creditcard te betalen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Phoonke
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010, 10:32 pm Onderwerp:
|
|
|
| eriktiel schreef: | | . Die ik trouwens aardig voorbij knal om met een creditcard te betalen. |
Zo doe ik het ook  |
|
| Naar boven |
|
 |
Phoonke
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010, 10:38 pm Onderwerp:
|
|
|
| ik ben voorstaander van de peage en zeker die van frankrijk, goede wegen goede parkings,... we kunnen er nog veel van leren... |
|
| Naar boven |
|
 |
jos determeijer

Geregistreerd op: 21-10-2005 Berichten: 99 Foto's: 0 Woonplaats: le Val d'Ajol
|
Geplaatst: di 13 apr 2010, 8:23 am Onderwerp:
|
|
|
| Peter, bij change your options kun je brandstof en soort voertuig veranderen. Dit kan wel pas nadat je een en ander al uit hebt laten rekenen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 388 Foto's: 12 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: di 13 apr 2010, 2:16 pm Onderwerp:
|
|
|
| Lekker handig... |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel

|
Geplaatst: di 13 apr 2010, 5:47 pm Onderwerp:
|
|
|
is trouwens vorig jaar een vraagje van mijn kant geweest, maar je kan met een personenauto (géén mpv!) inclusief dakkoffer door het poortje waar 2 meter staat!
Betalen met Credit Card en hoppa.......gas. |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel

|
Geplaatst: ma 26 jul 2010, 9:41 pm Onderwerp:
|
|
|
| dit jaar weer gedaan; met mn opel incl dakkoffer gewoon in de rij van CB (betalen met kaart) en max 2 meter. Zie je al die gasten die je net met 180 ingehaald hebben weer in de rij staan en ik rij er lekker voorbij....toedeloe.... |
|
| Naar boven |
|
 |
deusjevo

|
Geplaatst: zo 22 aug 2010, 3:09 pm Onderwerp:
|
|
|
| Phoonke schreef: | | eriktiel schreef: | | . Die ik trouwens aardig voorbij knal om met een creditcard te betalen. |
Zo doe ik het ook  |
Sssst....
Niet te veel ruchtbaarheid aan geven, dan wordt 't te druk bij de CC poortjes.  |
|
| Naar boven |
|
 |
slimpie Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: do 02 sep 2010, 1:39 pm Onderwerp:
|
|
|
| eriktiel schreef: | | dit jaar weer gedaan; met mn opel incl dakkoffer gewoon in de rij van CB (betalen met kaart) en max 2 meter. Zie je al die gasten die je net met 180 ingehaald hebben weer in de rij staan en ik rij er lekker voorbij....toedeloe.... |
en daar kom je nu pas achter  |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel

|
Geplaatst: vr 03 sep 2010, 9:40 pm Onderwerp:
|
|
|
| lezen! eerste woorden: dit jaar WEER gedaan.....weer gedaan......dus vaker.. |
|
| Naar boven |
|
 |
|