Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
marmare Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: ma 17 aug 2009, 6:33 pm Onderwerp: waar moeten we zijn in Frankrijk ????
|
|
|
Wij willen in maart 2010 met een camper naar Frankrijk, voor 2 weken lang.
Welke plekjes in Frankrijk móeten we absoluut zien ??
Groetjes Marjan |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Site Admin

Geregistreerd op: 14-4-2006 Berichten: 428 Foto's: 13 Woonplaats: Dordrecht, 078
|
Geplaatst: ma 17 aug 2009, 7:46 pm Onderwerp:
|
|
|
Eerste vraag: wat vinden jullie leuk? stedenschoon, bergen, kunst, kust, kastelen?
Tweede vraag:hoe diep denken jullie Frankrijk in te gaan als je maar twee weken hebt? |
|
| Naar boven |
|
 |
Angelique1709
Geregistreerd op: 17-8-2009 Berichten: 7 Foto's: 0 Woonplaats: leiden
|
Geplaatst: ma 17 aug 2009, 9:47 pm Onderwerp: waar moeten we zijn in frankrijk?
|
|
|
Ikzelf ben vooral gek op de provence. Nu is volgens mij de discussie van wat er onder de provence valt en wat niet nog niet gestreden...maar voor mij is dat van ongeveer Avignon tot Digne Les Bains en alles wat daar onder ligt. Zo ongeveer....En ja waar hou je van? Erboven zijn de prachtige bergen en lavendelvelden. En de Verdon, echt geweldig. Daar kan je ook lekker zwemmen in Lac de Sainte Croix. De kust is ook prachtig alleen super druk in de zomer. De Camargue is ook geweldig met zijn flamingo's en prachtige natuur. Ook hier weer aan de kust druk. Luberon ook prachtig met heerlijke dorpjes en lavendelvelden. En Corsica, daar is het echt prachtig, en ik vond het niet zo druk ondanks het hoogseizoen was. Wij nemen gewoon steeds een gebied, en zo gaan we heel Frankrijk bezoeken. Nu ben ik wel gek op de hitte, dus voor mij voornamelijk het zuiden. Volgend jaar willen we de pyreneeen of de west kust gaan bekijken. Gewoon bedenken wat je het leukst vindt, op internet rond surfen, boekjes bekijken en dan kom je er wel uit.
Succes, Angelique.
ps. zie nu pas dat jullie in maart willen. dan is het natuurlijk niet druk aan de kust, en of de lavendelvelden er al zijn weet ik niet... |
|
| Naar boven |
|
 |
Dilleke
Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 13 Foto's: 1 Woonplaats: België
|
Geplaatst: di 18 aug 2009, 10:33 am Onderwerp:
|
|
|
In maart zal er nog niet zoveel lavendel zijn vrees ik.
Wat moèt je gezien hebben? Moeilijk! Heel Frankrijk (of toch bijna) is het zien meer dan waard.
De truc die wij in Spanje altijd uithaalden: buiten maar in de buurt van een stad kamperen. Je hebt alles bij de hand: het platteland, winkels, cultuur, restaurantjes, ... Heb je zin om de natuur in te trekken, hoef je niet ver. Maar als het weer wat tegenvalt en je liever niet in de modder ploetert, ben je zó in de buurt van musea, gezellige winkelstraatjes, terrasjes, festiviteiten.
Wat het tijdstip betreft: in maart zijn veel typisch toeristische plaatsjes (vb aan de kust) zo goed als verlaten. Winkels dicht, campings dicht, ... Als je de rust en de eenzaamheid wil opzoeken in anders door toeristen overspoelde vissersplaatsjes, zorg dan zeker dat je proviand bij hebt, want het is niet zeker dat je bij de lokale winkels terecht kan.
Ook voor bergpassen e.d. moet je rekenen met de mogelijkheid dat je ergens niet door kan of dat bergwandelingen (nog) niet mogelijk zijn. Voorzie alternatieve routes die je veilig met een camper kan doen. Voor die tijd van het jaar zou ik eigenlijk het hooggebergte al durven uitsluiten. Wij hebben zelfs in mei nog gesloten passen gevonden in Auvergne, dat niet eens zo hoog is. |
|
| Naar boven |
|
 |
eriktiel Senior Francofiel

Geregistreerd op: 19-6-2007 Berichten: 181 Foto's: 2 Woonplaats: Tiel
|
|
| Naar boven |
|
 |
BeerBergman
|
Geplaatst: di 18 aug 2009, 4:15 pm Onderwerp: Re: waar moeten we zijn in Frankrijk ????
|
|
|
| marmare schreef: | Wij willen in maart 2010 met een camper naar Frankrijk, voor 2 weken lang.
Welke plekjes in Frankrijk móeten we absoluut zien ??
Groetjes Marjan |
Marjan, als je maar twee weken hebt, en in het voorjaar gaat, dan kan ik je de Poitou-Charentes aanbevelen: niet erg toeristisch, maar heel erg geweldig. Met een gematigd zeeklimaat en evenveel zon uren als aan de Côte d'Azur, en een behoorlijk afwisselend aanbod (cultuur, natuur, rust, steden, culinair, ...) kun je hier heerlijk rondtoeren om vanalles te zien en vooral: je te laten verassen door een onbekend stukje Frankrijk.
We ontvangen hier al zeventien jaar lang gasten die er elke keer weer verbaasd en blij weggaan (en weer terugkomen): kijk maar eens op http://www.ontdek-frankrijk.fr/nl/ voor nederlandse informatie over de Deux-Sèvres.
Goret, Beer Bergman. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|