Frankrijk
 Forum

Logo

Chat  Jouw Foto's  Weblog  Forum  Evenementen  Boeken

Introduction en francais sur ce site
Stem op deze Frankrijk gids

Wat een land...

Toiletten...  Taal...   Onderweg...   Brood...   Zwarte zaterdag... Overnachten...

Handig

Frankrijk goedkoop
Jeu de Boules  Varen  Skiën   Keuken  Links Huis in Frankrijk
Vakantie bij Nederlanders
Tijdschriften

In 't spoor van

Jeanne d'Arc
Napoleon
Jean de la Fontaine.

Franse streken

Overzichtskaart
Bourgogne
Bretagne
Centraal Massief: Ardeche, Auvergne, Cevennen
Champagne-Ardennen Corsica
Dordogne
Hautes-Alpes, Haute-Provence
Jura
Les Landes
Lille, Nord-Pas-de-Calais
Loire
Lyon Marseille Mediterranée
Normandië
Parijs
Poitou-Charentes
Provence
Pyreneeën
Quercy
Savoie, Haute-Savoie
Vogezen, Elzas-lotharingen

Uitgelicht

Brug van Millau
Grand Canyon du Verdon
Nieuws feeds

Het Hurktoilet op je
Google Toolbar

Sitemap

Het Hurktoilet Frankrijk-forum index -> Verkeer in en naar Frankrijk

Zwarte zaterdag / brug van Millau

Plaats nieuw bericht  

Afgelopen zomer was de brug van Millau voor het eers open voor het vakantieverkeer. Was die route goed te doen? En was het nu op de Autoroute du Soleil rustiger? (Alleen geregistreerde gebruikers kunnen stemmen)
Op de Autoroute du Soleil was het zomer 2005 rustiger dan anders.
14%
 14%  [ 2 ]
Op de Autoroute du Soleil was het zomer 2005 net zo druk als anders.
28%
 28%  [ 4 ]
Op de Autoroute du Soleil was het zomer 2005 drukker dan andere jaren.
21%
 21%  [ 3 ]
De route via Millau beviel me prima.
21%
 21%  [ 3 ]
Nu kwam ik op de route via Millau toch weer in de file terecht.
0%
 0%  [ 0 ]
Met caravan vond ik de route via Millau toch te bergachtig.
14%
 14%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 14

Auteur Bericht
Peter
Senior Francofiel

Foto's: 0

BerichtGeplaatst: Sat 05 Nov 2005, 11:35 pm    Onderwerp: Zwarte zaterdag / brug van Millau Reageer met quote

Afgelopen zomer was de brug van Millau voor het eers open voor het vakantieverkeer. Was die route goed te doen? En was het nu op de Autoroute du Soleil rustiger?

Laatst aangepast door Peter op Wed 09 Nov 2005, 11:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Transporter
Gast

BerichtGeplaatst: Sun 06 Nov 2005, 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd met je nieuwe prikbord.
De route over Millau was eens maar nooit meer met de auto die we hebben. Een 1900diesel met aanhangwagen is te licht voor deze route. Voortdurend omhoog en omlaag een gemiddelde van 75 gehaald. De brug is overigens zeer mooi maar voor een overnachtingsplek zijn we door het dorp gereden. Overigens eind juli de meeste uitstekende campings maar 50% bezet.
Terug over de route soleil, wat rijdt dat dan weer fijn, alleen erg druk vergeleken met de route over Millau. Maar ja we kunnen niet alles hebben.
Naar boven
Peter
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Sun 06 Nov 2005, 11:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een 1900 diesel zou toch redelijk wat moeten kunnen trekken. Hoe zwaar is die aanhanger van je?
BTW: kwam zelf van de zomer nota bene zonder aanhanger in de Ardenen niet meer boven de 70. Losgeschoten turboslang...
Naar boven
Transporter
Gast

BerichtGeplaatst: Mon 07 Nov 2005, 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een kale motor-geen turbo oid- busje eigen gewicht 1500 kg, aanhanger 400 kg, 5 personen en belading. Schat ca 2500 kg. Op rechte stukken halen we een snelheid van ca120 km en omhoog, route soliel, ca 90 km. Maar we nemen de tijd en hebben geen vast plan. Maar het lagere vermogen is soms wel een beetje lastig rijden. groeten.
Naar boven
transporter
Gast

BerichtGeplaatst: Mon 07 Nov 2005, 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

NB: Je grafiek bovenaan kan ik niet invullen dwz als ik met de cursor op zo,n wit stipje ga staan en klik gebeurd er niets.
Naar boven
Peter
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Mon 07 Nov 2005, 11:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt er op dat dat niet meer kan als je éénmaal iets ingevuld hebt. terecht natuurlijk.
Naar boven
Alida
Gast

BerichtGeplaatst: Wed 09 Nov 2005, 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mij lukt het ook niet.
Naar boven
Peter
Senior Francofiel

BerichtGeplaatst: Wed 09 Nov 2005, 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alida, stemmen kun je alleen als geregistreerd gebruiker. Sorry, had ik er boven bij moeten zetten. zal ik alsnog even doen.
Naar boven
dannieke

BerichtGeplaatst: Mon 05 Dec 2005, 7:48 pm    Onderwerp: route du soleil Reageer met quote

wij zijn dit jaar naar de aedeche geweest met de caravan.
onze route ging over brussel valencienes reims dijon lyon gewoonweg zalig om te rijden zeker aan te bevelen. Laughing
Naar boven
Dina
Gast

BerichtGeplaatst: Tue 16 May 2006, 5:54 pm    Onderwerp: Re: Zwarte zaterdag / brug van Millau Reageer met quote

[quote="Peter"]Afgelopen zomer was de brug van Millau voor het eers open voor het vakantieverkeer. Was die route goed te doen? En was het nu op de Autoroute du Soleil rustiger?[/quote]

Wij hebben afgelopen zomer de heen en terugreis deze route genomen,een prachtige route,maar voor diegene die willen opschieten geen aanrader,al die hellingen geven veel oponthoud,maar een prachtige omgeving en vrij rustige weg.Enkele jaren geleden hebben we dus bij Millau uren in de fille gestaan,nu helemaal geen oponthoud gehad.
Dus voor de mensen die graag in een dag ergens willen aankomen is het geen aanrader,maar anders een prachtige (toen wij er reden) rustige weg.
Naar boven
Lisjuh

BerichtGeplaatst: Sun 25 Jun 2006, 12:24 pm    Onderwerp: perfecte weg! Reageer met quote

ook wij, jaren lang route solleil gereden naar Spanje, waren zeer positief over de route via Milau. Ja er zijn wat heuvels en je moet een goede auto hebben maar de rust vonden wij heerlijk.
Naar boven
Ad 60
Gast

BerichtGeplaatst: Wed 05 Jul 2006, 3:32 pm    Onderwerp: brug Millau Reageer met quote

Toen wij vorig jaar op zaterdag 13 aug. weer naar het Noorden reden zagen we zeker 5 km file voor de tolpoorten van de brug staan. Die reden dus van Noord naar Zuid!!
Hopelijk is dat nu wat beter geregeld!

groet van Ad die nu op zondag 23 juli de brug zonder file hoopt te passeren.
Naar boven
beaker

BerichtGeplaatst: Sat 08 Jul 2006, 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik hier de fotos bekik:

http://franceautoroutes.free.fr/photosautoroute.php?route=a75

dan noem ik dat geen heuvels.

Maar misschien heb ik makkelijk praten met mijn Kia Sorento Smile
Naar boven
Rika de la Haye
Francofiel

Foto's: 3

BerichtGeplaatst: Sat 08 Jul 2006, 9:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag zijn gasten (die hier hebben overnacht) op weg naar Estertit, Spanje om half 10 vertrokken. Normaal gesproken hadden ze makkelijk om 3 uur half 4 in Estertit kunnen zijn hiervandaan, maar één en al file! Heel erg druk ....ze waren er pas om half 7.

Rika de la Haye, St. Aout, Midden Frankrijk
Naar boven
Bekijk alle plaatjes van deze gebruikerBekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Joran34
Gast

BerichtGeplaatst: Tue 11 Jul 2006, 8:47 pm    Onderwerp: route Millau Reageer met quote

Ik rijd al jaren deze route en ben blij dat de brug nu open is. Voorheen nam ik de alternatieve route via de Rodez en Albi. Erg idyllisch, maar kost veel tijd. Nu de brug open is, is dit een hele snelle route. Ik heb geen problemen met de heuvels, gewoon zo snel mogelijk eraf, zodat je genoeg vaart houdt om er weer op te gaan. Ik heb dit jarenlang met een oude peugeot 106 met 1.1. motor gedaan, later met een nieuwe 106 met een zelfde motor, dit jaar ga ik voor het eerst met mijn 206, ik ben benieuwd.
Naar boven
Joran34
Gast

BerichtGeplaatst: Tue 11 Jul 2006, 8:48 pm    Onderwerp: route Millau Reageer met quote

Ik rijd al jaren deze route en ben blij dat de brug nu open is. Voorheen nam ik de alternatieve route via de Rodez en Albi. Erg idyllisch, maar kost veel tijd. Nu de brug open is, is dit een hele snelle route. Ik heb geen problemen met de heuvels, gewoon zo snel mogelijk eraf, zodat je genoeg vaart houdt om er weer op te gaan. Ik heb dit jarenlang met een oude peugeot 106 met 1.1. motor gedaan, later met een nieuwe 106 met een zelfde motor, dit jaar ga ik voor het eerst met mijn 206, ik ben benieuwd.

VOrig jaar stond ik wel even in een file bij het VIaduc de Millau. Er was een manifestatie gaande o.l.v. José Bové en dus waren er varkens op de brug. Drie kwartier vertraging. Alle andere keren heb ik geen vertraging ondervonden sinds de brug er is.
Naar boven
Felix
Gast

BerichtGeplaatst: Mon 01 Jan 2007, 10:08 pm    Onderwerp: Re: route du soleil Reageer met quote

Frankrijk is een mooi land!! en lekker warm ben er geweest:)

www.strikeshooter.nl/felix !! Wink
Naar boven
deusjevo
Francofiel

BerichtGeplaatst: Wed 03 Jan 2007, 11:36 am    Onderwerp: Re: route du soleil Reageer met quote

Felix schreef:
Frankrijk is een mooi land!! en lekker warm ben er geweest:)

Gefeliciteerd maar wat heeft dit met de Brug bij Millau of zwarte zaterdag te maken Question
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Hurktoilet Frankrijk-forum index ->
   Verkeer in en naar Frankrijk
Pagina 1 van 1 Tijden zijn in GMT + 1 uur

Beste gast!

Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.

Ga naar: