Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
emmely Francofiel
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006, 7:35 am Onderwerp: wat valt er te beleven bij Embrun (meer van serre poncon)
|
|
|
| Hoi hoi, wij gaan van 9 tm 16 april een weekje naar de provence alpes du sud, bij het meer van serre poncon, kan iemand mij wat leuke tips geven om daar uitstapjes te maken en vooral waar je mooi kunt wandelen... Alle tips zijn welkom!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Koster Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006, 5:16 pm Onderwerp: Re: wat valt er te beleven bij Embrun (meer van serre poncon
|
|
|
| emmely schreef: | | Hoi hoi, wij gaan van 9 tm 16 april een weekje naar de provence alpes du sud, bij het meer van serre poncon, kan iemand mij wat leuke tips geven om daar uitstapjes te maken en vooral waar je mooi kunt wandelen... Alle tips zijn welkom!! |
Een paar suggesties: Je zit aan de rand van het Parc national des Ecrins, een schitterend natuurgebied dat zich leeent voor uitgebreide wandelingen. Barcelonnette is een klein, leuk oud stadje.
Bij Guillestre ligt op een kleine heuvel nog de behoorlijk complete citadel van Mont-Dauphin. Daar vlakbij ligt de verstenende waterval van Reotier.
Zie ook deze blog en de pagina Hautes-Alpes/Alpes-du-Haute-Provence |
|
| Naar boven |
|
 |
barry1
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006, 9:03 am Onderwerp: lac de serre poncon
|
|
|
Goedemorgen,
Je zit vlakbij les orres, een mooi skigebied. Ik denk dat je daar zelfs in die periode nog wel kunt skieen.
Als je in bezit van een auto bent moet je zeker even naar Briancon rijden.
Veel plezier toegewenst.
PS in Embrun zit een klein cafe waar een Nederlander de eigenaar is. Aardige man en zo kun je nog wat leuke verhalen horen van hoe het leven in Frankrijk is. |
|
| Naar boven |
|
 |
emmely Francofiel
|
Geplaatst: wo 19 apr 2006, 8:43 am Onderwerp:
|
|
|
We zijn net terug van onze vakantie op Etoile des Neiges en we zijn ook bij "Les Orres"geweest en idd waren ze nog aan het skieen. Ik vond het al met al een supermooi gebied en van het zomer gaan we iets zuidelijker, onder Col 'd Allos.
Allemaal bedankt voor de tips: |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kunt evenementen op de kalender zetten
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|