Wat een land...
Handig
In 't spoor van
.
Franse streken
Uitgelicht
|
| Auteur |
Bericht |
barry1
|
Geplaatst: Thu 06 Apr 2006, 6:57 pm Onderwerp: pyreneën
|
|
|
Goede....
Wij willen deze zomer naar de Franse pyreneën gaan. Zoals gebruikelijk gaan wij altijd met de tent. Wie kent er een leuke, rustige camping in een leuk dorpje waar ook water in de buurt is. Een meer of de zee.
We willen een bezoekje brengen aan Lourdes dus daar ergens in de buurt.
Alvast bedankt voor de reacties.
ps indien iemand de camping in Les Salles bij het lac de st croix kent dan weet hij of zij waar we naar zoeken. Zo niet, ga daar eens kijken.
Barry |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter Senior Francofiel
|
Geplaatst: Thu 06 Apr 2006, 8:03 pm Onderwerp:
|
|
|
| Ik geef je niet veel hoop. De Franse kant van de Pyreneeën is sowieso erg druk en Lourdes is zo ongeveer het drukste stukje daarvan. Francofiel als ik ben, zou ik je aanraden de Spaanse kant te pakken. Veel ongerepter en rustiger (behalve dan het op Spaanse campings in augustus doorgaans afgeladen vol is). |
|
| Naar boven |
|
 |
emmely Francofiel
|
Geplaatst: Thu 06 Apr 2006, 10:03 pm Onderwerp:
|
|
|
kijk eens op: http://www.international-camping.fr/
mooie camping met leuke voorzieningen, dichtbij Lourdes en in het hart van de franse pyreneeen!!
Meren zijn er in dit gebied minder te vinden (of hoger gelegen gletsjermeren)
Wij gaan zelf bijna elk jaar naar de omgeving bij het Lac de St. Croix maar dat vind je
niet in de Pyreneeen, de pyreneeen is een heel ander gebied en heeft ook zo zijn eigen charme, elk gedeelte van Frankrijk is anders. Zoek je een gebied met meren, een andere optie is het meer van Lac de Serre Poncon, vlakbij Gap, Alpes de Haute Provence.
Wij gaan naar een camping iets van het meer af en wat rustiger gelegen in Montclar, vlakbij Barcelonette en 2 schitterende Nationale parken, des ecrins en mercatour. De camping heet etoile des neiges, rustig en mooi gelegen.
succes met je zoektocht en kijk eens op www.campings-frankrijk.net
groetjes emmely |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
Foto's: 0
|
Geplaatst: Fri 07 Apr 2006, 7:10 pm Onderwerp: pyreneën
|
|
|
Kijk eens hier
http://www.camping-frankrijk.nl/CampingInformatie.asp?CampingID=483194
In hetzelfde dal zijn nog een paar campings die je vindt door onder Campings in de buurt te zoeken.
Aan het eind van het dal ligt en meertje, daar is ook een aire naturelle, en er kunnen mooie wandelingen gemaakt worden tot diep in de bergen.
Met de auto kan je er prachtige tochten maken en ook Lourdes is goed te doen. |
|
| Naar boven |
|
 |
barry1
|
Geplaatst: Sat 08 Apr 2006, 6:54 pm Onderwerp: bedankt
|
|
|
goedenavond,
ik wil jullie even bedanken voor jullie antwoord. Lac de serre poncon ben ik inderdaad ook al geweest. Misschien is de spaanse kant van de pyreneen iets. We gaan het uitzoeken.
Fijne avond en een goed weekend verder
Barry |
|
| Naar boven |
|
 |
emmely Francofiel
|
Geplaatst: Wed 19 Apr 2006, 8:39 am Onderwerp:
|
|
|
Wat ik van Lourdes vond, vreselijk toeristisch maar wel grappig om te zien dat al die zusters op en neer rennen met mensen in rolstoelen naar de grot van Bernadette om ze daar de grot te laten aanraken in de hoop dat ze genezen, ik weet niet wat ik er van moet denken. De kerken die het middelpunt vormen van Lourdes zijn wel mooi om te bezichtigen en overal in de stad kun je kralen kopen, de mensen tellen deze kralen en hopen op genezing etc...
Mooi en leuk om een keer mee te maken maar ik vond het te toeristisch.
Een andere plaats in de omgeving: Auch is ook een mooie plaats om te bezoeken
groet emmely |
|
| Naar boven |
|
 |
Kerijn Gast
|
Geplaatst: Tue 30 May 2006, 3:23 pm Onderwerp: Camping in de Pyreneen
|
|
|
Hallo,
Kijk eens op www.domaniestmartin.com is een geweldig mooie camping in de Pyrenee Oriental. Een uur rijden van de middelandse zee - kust. Erg mooie plaatsjes in de buurt en een leuke gezellige camping (met een geweldig restaurant). Echt een aanrader! |
|
| Naar boven |
|
 |
Kerijn Gast
|
|
| Naar boven |
|
 |
emile Gast
|
Geplaatst: Wed 12 Jul 2006, 4:45 pm Onderwerp: Re: Camping in de Pyreneen
|
|
|
[quote="Kerijn"]Hallo,
Kijk eens op www.domainestmartin.com is een geweldig mooie camping in de Pyrenee Oriental. Een uur rijden van de middelandse zee - kust. Erg mooie plaatsjes in de buurt en een leuke gezellige camping (met een geweldig restaurant). Echt een aanrader![/quote]
Kerijn heeft gelijk,
ik was er ook in Juni, het was gewoonweg fantastisch daar, echt om aan te bevelen.
groetjes Emile  |
|
| Naar boven |
|
 |
Lisjuh
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Beste gast! Op de Hurktoilet Frankrijk Forums mogen alleen geregistreerde gebruikers nieuwe berichten posten. Gasten kunnen reageren op berichten zonder eerst te registreren. Dan kunnen ze echter geen links plaatsen. Links plaatsen kan alleen na registratie, als je ingelogd bent.
Overigens, als je ingelogd bent, zie je deze tekst ook niet meer.
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls You can post calendar events in this forum
|
|
Gebruikerslijst
Registreer
Profiel
Inloggen Chat
|